View Single Post
Stary 17-12-2015, 02:57   #104
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 163 km zrobiony na 200km z dziurą w tłoku

Więc tak: mam już zamontowany cały zestaw czyli czujnik i wskaźnik temperatury. I po obserwacjach temperatury oleju w mieście przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami olej ma 80-85 stopni, a na autostradzie po krótkotrwałej jeździe 160km/h też jest 80-85 stopni przy 200-210km/h doszło do 90-92 stopni.

Warunki na dworze to 4 stopnie.

Więc na początku ucieszyłem się że nie jest to tak źle, ale...
Temperatura oleju jest mierzona w misce w miejscu gdzie spływa taką plastikową rurką(to jest chyba taki spływ z góry z silnika) do miski olejowej więc musi to być obarczone jakimś błędem bo jednak temperatura oleju na głowicy czy pod denkiem tłoka będzie trochę wyższa ponieważ w misce olej już się miesza z tą resztą oleju i ten wynik jest na pewno trochę zaniżony.

Dodatkowo na dworze było 4 stopnie więc to też jest dość zimno i układ chłodzenia też lepiej działa.

Bo ciekawe ile ten olej przy takiej jeździe będzie miał gdy będzie upał np. 35 stopni gdzie samo powietrze jest już tak gorące że człowiek nie może wytrzymać a co dopiero silnik auta.

Następna sprawa to że chyba wszystkie auta przygotowane profesjonalnie do startów motorowych mają zewnętrzną chłodnice oleju silnika, więc bez powodu jej tam nie montują.

Jeszcze to co udało mi się zaobserwować to że temperatura bardzo szybko rośnie gdy ostro przyspieszamy po wciśnięciu pedału gazu do podłogi wówczas jest przecież największe obciążenie na tłoki i największa dawka paliwa.

Więc gdyby olej miał np. 60 stopni w misce olejowej a nie 80-85 przy spokojnej jeździe było by dla silnika dużo bezpieczniej a i dla oleju jest to na tyle dużo że będzie miał prawidłowe parametry do smarowania.

Po niecałej godzinie stania na parkingu przy wyłączonym silniku i temperaturze na dworze 4 stopnie temperatura oleju spadła raptem z 80 stopni do 60 stopni więc silnik wcale tak szybko nie wytraca swojej temperatury a zwłaszcza olej.

Dlatego podtrzymuje konieczność montowania dodatkowej zewnętrznej chłodnicy oleju aby zbić temperaturę o te 20-25 stopni w tych warunkach pogodowych bo latem i tak będzie dużo wyższa temperatura otoczenia i oleju

Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 17-12-2015 o 03:06
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem