Odp: Światła do jazdy dziennej
Jeżeli w jakimkolwiek kraju UE tak zmodyfikowane światła drogowe (obniżone napięcie zasilania żarówki) dopuszczone są jako DRL, to w Polsce też są legalne. Tyle co do polskiego prawa. Mało który producent homologuje wyroby na UE u nas, zazwyczaj robione jest to "na zachodzie".
A jeżeli chodzi o wymagania techniczne do DRL-i - określają one sposób świecenia (kąty), natężenie światłą itp. Producenci czasami projektują światła jako wielofunkcyjne (np. pozycje jako dzienne) - nie ma żadnych przeciwwskazań, tylko trzeba spełnić wymagania dla jednych i dla drugich, oraz na reflektorze muszą znaleźć się odpowiednie oznaczenie homologacji dla wszystkich typów.
Czy numer z długimi to dobry pomysł? Wydaje się, że nie najgorszy - drogowe i dzienne nigdy nie pracują jednocześnie, więc można zaoszczędzić jeden reflektor. Poza tym, rozkład światła jest podobny (ogólnie - świecą wyżej niż światłą mijania; DRL-z z definicji mają oślepiać dlatego z kolei mają niższe natężenie światła), więc optyka może być podobna.
|