Do sprawdzenia dwumasy nie trzeba wyciągać skrzyni ani dwumasy , wystarczy wymontować rozrusznik i policzyć zęby na wieńcu koła zamachowego/dwumasie przy maksymalnych położeniach(wychyleniach) pomiędzy tzw. masą pierwotna i wtórną. Są manuale LUK-a, w których w zależności od modelu koła dwu masowego można określić kąt (zuzycie) po ilości ww. zębów.
Bump:
Cytat:
Ile czasu mogę zwlekać z wymianą tej dwumasy?
Jak rozpoznać że już czas najwyższy?
Nic się nie stanie jak po prostu wymienię ją padnie padnie?
Dzięki za pomoc.
|
To nie prawda. Czasami ma ktoś fart, że tak wyjdzie ale to przypadek. Generalnie w silnikach (oprogramowanie) jest zabezpieczenie przed jazdą na rozwalonej na maksa dwumasie w postaci ograniczenia mocy silnika i przejścia w tryb awaryjny. Na początku mogą pojawiać się niezrozumiałe kody błędów i zapalone kontrolki, ostatecznie silnik wchodzi w tryb awaryjny.