View Single Post
Stary 09-06-2015, 14:15   #81
MIETU1
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK1 Ghia kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115PS
Rocznik: 2001
Postów: 75
Thumbs up Odp: Metaliczne stuki przy odpalaniu i gaszeniu silnika. Dwumasa czy może coś innego?

Do sprawdzenia dwumasy nie trzeba wyciągać skrzyni ani dwumasy , wystarczy wymontować rozrusznik i policzyć zęby na wieńcu koła zamachowego/dwumasie przy maksymalnych położeniach(wychyleniach) pomiędzy tzw. masą pierwotna i wtórną. Są manuale LUK-a, w których w zależności od modelu koła dwu masowego można określić kąt (zuzycie) po ilości ww. zębów.

Bump:
Cytat:
Napisał tuvakota Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ile czasu mogę zwlekać z wymianą tej dwumasy?
Jak rozpoznać że już czas najwyższy?
Nic się nie stanie jak po prostu wymienię ją padnie padnie?
Dzięki za pomoc.
To nie prawda. Czasami ma ktoś fart, że tak wyjdzie ale to przypadek. Generalnie w silnikach (oprogramowanie) jest zabezpieczenie przed jazdą na rozwalonej na maksa dwumasie w postaci ograniczenia mocy silnika i przejścia w tryb awaryjny. Na początku mogą pojawiać się niezrozumiałe kody błędów i zapalone kontrolki, ostatecznie silnik wchodzi w tryb awaryjny.
MIETU1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem