View Single Post
Stary 06-06-2015, 21:29   #43
Teisejas
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk3 Turnier
Silnik: 1.6 TDCi 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 337
Domyślnie Odp: Plug & Play - dodawanie elementów wyposażenia

Cytat:
Napisał amecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
znalazłem DRL zakładkę, jednak jeśli bym mógł prosić o bardziej szczegółowe wyjaśnienie jak pozbyć się skandynawow w pozycji zero . Nie chciał bym sąsiadowi uwarzywic auta , swoje to co innego .
Dzisiaj miałem trochę czasu, żeby sprawdzić czy w praktyce nie ma problemów z wyłączeniem tych świateł i stwierdzam, że nie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A więc tak na początek dwie uwagi ogólne o korzystaniu z programu FoCCCus - 1. program obsługuje się przy WYŁĄCZONYM zapłonie - ja mam kluczyk w stacyjce w pozycji I.;
2. zmiany w konfiguracji BCM generują jednorazowe błędy w różnych modułach, które po wszystkim trzeba będzie skasować np. programem FORSCAN - po wykasowaniu nie wracają (czy samo odczytanie parametrów nie wiem bo nie sprawdzałem).

Co do szczegółów, to tak:
1. ponieważ zapis konfiguracji wywoła błędy, sugeruje przed przystąpieniem do dokonywania zmian w programie FoCCCus odpalić najpierw FORSCANa i sprawdzić czy nie ma błędów, które nie są jeszcze związane z ingerencją w konfigurację. Jeżeli coś się wyświetli to zapisać kod na potrzeby ewentualnej naprawy wykrytej usterki;
2. odpalić program, wybrać odpowiedni port, pozostawić w opcjach prędkości AUTO i Maximize speed i kliknąć Open;
3. W zakładce Central Config sczytać konfigurację naciskając Read from BCM i dla bezpieczeństwa zachować ją do pliku (Save to file)- a i jeszcze jedno- dokonuje się tego w trybie HS CAN więc nie przerobiony ELM też dałby radę (problem będzie tylko ze skasowaniem błędów z modułów działających po MS CAN- tak mi się przynajmniej wydaje);
4. odnaleźć wiersz #16 DRL i z rozwijanej listy opcji (której jednak wcześniej za dobrze nie pamiętałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) wybrać Without DRL (Standard light) zamiast Always headlights (czyli naszych świateł skandynawskich);
5. zapisać zmienioną konfigurację do BCM samochodu - Write to BCM i zamknąć program;
6. Odpalić FORSCANa, włączyć zapłon i połączyć się z samochodem i w zakładce DTC skasować błędy;
No i tyle. Program ma nieskomplikowany interfejs więc nie widzę potrzeby wklejania screenów.


Cytat:
Napisał gszalas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy w trybie 0 powinny się świecić światła postojowe?
Świecą się bo to są światła skandynawskie a nie prawdziwe DRL, którym w nowych samochodach postojowe nie mogą już towarzyszyć. W zasadzie to nie bardzo wiem dlaczego standardowy reflektor ma homologację RL, no chyba że ma ona związek z opcją Dimmed dipped headlights (jest taki wiersz ww. programie), którą rozumiem jako świecenie z obniżoną mocą tak jak "fabryczne dzienne w FF2". Dzisiaj zaznaczyłem sobie taką opcję ale w warunkach oświetleniowych w jakich to zrobiłem nie widziałem żadnej różnicy pomiędzy sposobem świecenia reflektorów w poz. 0 i mijania. Jutro zobaczę na jakiejś ścianie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Dzisiaj sprawdziłem - po zaznaczeniu ww. opcji światła w trybie auto świecą w dzień słabiej, zapewne o te 30%, niż w trybie mijania. Gdyby znaleźć sposób żeby pozbyć się świecących postojowych po zapłonie w poz. 0 (lub w trybie auto w dzień) to byłyby to ...legalne DRL z homologacją na reflektorze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Focus Mk2 1.8 TDCI '05 -> Ford Focus Mk3 1.6 TDCI '11

Ostatnio edytowane przez Teisejas ; 09-06-2015 o 08:49
Teisejas jest offline   Odpowiedź z Cytatem