Odp: Schemat układu Lucas Epic
Generalnie przyczyna raczej leży w skokach ciśnienia wewnątrz pompy. Jeżeli ciśnienie wewnętrzne nie jest stabilne, nastawniki dawki wtrysku oraz kąta wyprzedzenia wtrysku zaczynają wariować, ECU widzi zmianę obrotów mimo, że nie była zasterowana i stąd zapalona kontrolka silnika.
Ciśnienie może skakać na skutek zapowietrzenia, uszkodzonego zaworu start-stop, uszkodzonej pompki skrzydełkowej w wewnątrz pompy wtryskowej, mogą być inne przyczyny. Także elektryczne, dlatego warto użyć WD40 i spryskać wtyki układu w komorze silnika, w tym wielopinowy na pompie i przy czujnikach. Najgorsza możliwość to zatankowane złe paliwo - czyli odbarwiany kwasem opał - i zawalona osadami wewnątrz pompa wtryskowa. Ale wtedy raczej pompa zdycha na stałe, nie ma lepszych i gorszych momentów...
Eliminacji układu zasilania jako przyczyny, w tym także uszkodzenia pompki skrzydełkowej, można dokonać zasilając go "na kroplówkę".
Zawór start-stop też jest podejrzany. Musisz działać krok po kroku, eliminując możliwe przyczyny.
Ale skoro jesteś z Sulejówka, to jako ostatni akt rozpaczy pozostaje ci pewniak - czyli Auto-Waś...
__________________
Zgredzik
|