Samochód nie odpala. Zawór wlotowy powietrza 'brzęczy' po włączeniu stacyjki
Witam,
Moj Galaxy (benzyna 2.0, r 2007) dzis oficjalnie i bez ceremonii odmowil odpalenia. Stalo sie to po pokonaniu kilku kilometrow normalna trasa i zatrzymaniu na 10-15 minut.
Dwa dni wczesniej wyrzucil mi MIL (check engine). Jest to pierwszy przypadek od ok 9000km. Wczesniejszej 'historii' nie znam.
Ponizej historia ostatnich dwoch dni (kontrola FORScanem).
MIL wl - > powod podlaczenia FORScan
1 sprawdzenie
P0607 Sprawność modułu sterującego
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
P2107 Procesor TACM
P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów
U3001 Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego
Mil Wyl -po skasowaniu bledow
2 sprawdzenie (tego samego dnia, po skasowaniu bledow i ponownym tescie)
P0607 Sprawność modułu sterującego
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
P2107 Procesor TACM
P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
Nastepny dzien, ok. 150 km pozniej
Mil Wl. - wlaczyl się w trakcie jazdy
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów
Mil wyl po skasowanu bledow
Nastepny dzien (3-ci). Samochod nie odpalil. Z poczatku silnik 'zaskakuje' na raz po czym automatycznie się 'dusi' i gasnie.
Po otworzeniu maski, slychac wyrazne 'brzeczenie' z zawor wlotowego powietrza (pojawia się w momencie wlaczenia stacyjki i nie ustaje do jej wylaczenia) .
Zawor zdemontowany/wypiety, i kody bledow odczytane ponownie:
P0121 Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A położenia przepustnicy/pedału
P0122 Niskie napięcie sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A położenia przepustnicy/pedału
P0221 Zakres napiecia w obwodzie/jakosc sygnalu czujnika B polozenia przepustnicy/pedalu
P0223 Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika B położenia pedału/przepustnicy
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2111 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - zablokowana otwarta
P2110 kład sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
Zawor zamontowany po rozkreceniu i przeczyszczeniu.
Przy nastepnejpropbie odpalenia samochodu, silnik nie zaskakuje juz w ogole (nawet 'na raz'). Zawor nadal "brzeczy".
Bledy odczytane ponownie - zestaw jak poprzedniego dnia.
W zalaczeniu zestaw plikow wyjsciowych z FORscan (z pozostalymi szczegolami).
Na te chwile nie mam zabardzo pomyslu co dalej. W zaworze nie znalazlem nic poza stykami (zadnej elektroniki). Wyglada zatem,iz to sterowanie 'z zewnatrz powoduje jego blokade. Z jakiego powodu?
Gdybym mial strzelac co jest przyczyna, najblizszym strzalem byloby podejrzeni czujnika polozenia walu (podobne objawy zaobserwowane dawno temu w innym samochodzie marki Fiat).
Prosze o pomoc i wskazanie zrodla problemu lub przynjamniej kierunku dalszego dzialania/weryfikacji.
Pozdrawiam.
|