Temat: [Transit 2014-2019] Czy ktoś już posiada nowy model ???
View Single Post
Stary 11-10-2014, 07:15   #101
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co do padających pomp olejowych to zobaczymy czas pokaże, zapytałem o to kierownika serwisu bo znam go osobiście i powiedział mi, że mieli dwa przypadki ale w autach po gwarancji i były to Customy. Myślę że problem pomp olejowych jest trochę przesadzony, a zwłaszcza na forum.
Problem jest, bo... występuje. Pompa olejowa to jest serce silnika - jeżeli występują awarie, to znaczy że jest poważny feler. Nie znaczy to, że awaria wystąpi w każdym silniku i faktycznie: na dziesiątki tysięcy wyprodukowanych silników awarie są w... setkach. Ale czy ktoś słyszał o wadliwej pompie olejowej w poprzednim modelu, nie wspominam już o zupełnie innych silnikach? Jeżeli były problemy, to czasem i po przebiegu... 1 mln km.
W tych Customach o których wspominasz, są te same pompy w takim samym silniku...
Dla Forda ten problem oficjalnie nigdy nie zaistnieje, więc na Forum - co by się o tym nie powiedziało - zawsze będzie to problem... przesadzony lub wymyślony.
Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do większego silnika to fakt powinien być inny do wyboru, ale wszyscy piszą, że nie ma większego silnika, a jak był do wyboru w poprzednim modelu to prawie nikt go nie kupował i przez to Ford się zapewne z niego wycofał.
Silnik Puma 3,2/5cyl tdci był rarytasem w Transicie, i mimo zaporowej ceny czekało się na zamówiony samochód z tym silnikiem kilka miesięcy dłużej niż na zwykły. Ford miał ograniczone moce produkcyjne jeżeli chodzi o te silniki i potrzebował takiego silnika do Rangera. Więc musiał zniknąć z oferty dla Transita.
Obecnie ten silnik nie jest nazywany jak pozostałe fordowskie diesle Duratorq, lecz Power Stroke (rynek USA), no i jest produkowany w fordowskiej fabryce silników Struandale w Port Elizabeth w Płd. Afryce.
Moim zdaniem jest to idealny silnik dla cięższych, tylnonapędowych wersji Transita Mk8 i nie rozumiem dlaczego Ford nie proponuje go na Europę (nadal montowany jest także w modelu Ranger).
Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myślę, że z czasem wprowadzą nowa wersję silnikową lub zwiększą moc w obecnym silniku ponieważ ma duże rezerwy biorąc pod uwagę jak łatwo można mu podnieść moc
Silnik konstrukcji PSA, ale produkowany przez Forda w zakładzie silników w Dagenham - owszem - osiąga moc z z dwóch litrów 200KM. Ale komercyjne auto jakim jest Transit powinien osiągnąć przebieg (moim zdaniem) rzędu co najmniej pół mln km, jeżeli nie dużo więcej. Czy Mondeo z silnikiem 2l/200KM osiągnie taki przebieg?
Sprawa jest prosta: w Transicie powinien być dostępny silnik mocny, o dużym momencie obrotowym ale stosunkowo mniej wysilony - tak, by miał potencjał dużego, bezawaryjnego przebiegu...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-10-2014 o 07:32
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem