Cytat:
Jak uważasz, czy zasilanie komputera sterującego pracą silnika zbyt niskim napięciem nie ma żadnego wpływu na prawidłową pracę silnika?
|
Przecież komputer nie jest zasilany bezpośrednio z alternatora. Za jego zasilanie odpowiada akumulator, który jest ładowany w trakcie jazdy. Gdyby napięcie w instalacji było za niskie właściciel nie odpaliłby pojazdu, bo by nie zakręcił rozrusznikiem.
Cytat:
Dlaczego skoro jest to problem z wtryskami i pompą wysokiego ciśnienia problem nie występuje po pewnym czasie od uruchomienia zimnego silnika?
|
Dlatego, że w początkowej fazie problemów z układem wtryskowym rozruch na ciepło przebiega bez problemu. Przy odpalaniu pojazdu po dłuższym postoju, np po nocy, samochód zachowuje się tak, jak opisał autor - dymi na biało i falują obroty. Dzieje się tak, ponieważ auto chodzi "na ssaniu". Układ nie potrafi podać poprawnej dawki i silnik nie przepala oleju całego oleju napędowego - dlatego śmierdzi nie spaloną ropą i występuje biało - siwe dymienie.
Zresztą sprawa jest prosta jak drut - pomierzyć napięcie ładowania. Jak jest ok sprawdzić przelewy wtryskiwaczy - dam sobie ręką uciąć że wyjdą za duże. Potem do sprawdzenia pompa.
Jaki przebieg samochodu?
Przy takich temperaturach na na zewnątrz świece nie mają właściwie żadnego wpływu na rozruch. U mnie po wymianie kompletu - wszystkie 4 były martwe - nie było żadnej różnicy przy rozruchu w temperaturach dodatnich.