View Single Post
Stary 07-08-2014, 22:40   #124
bartekd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
Domyślnie Odp: Po wyłączeniu silnika buczy coś - nagrany dzwięk.

Cytat:
Napisał zefu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie pierdział ten od podciśnienia turbiny, zresztą drugiego do dziś nie namierzyłem (mam silnik 163KM i albo jest zupełnie gdzie indziej, albo go nie ma, nie wiem). Wymiana w garażu ok 20-30 min bez pośpiechu.
Właśnie jestem w trakcie wymiany. Niestety nie potrafię odkręcić dolnej nakrętki bez wyjęcia jakiegoś dodatkowego ustrojstwa z dwoma wężykami, które tam jest w okolicy. Nie mam pojęcia jak to ustrojstwo jest zamocowane - jakiś zatrzask czy co, bo śrub tam nie ma? Proszę o pomoc, bo nie chcę nic ułamać.

Jeśli ktoś znalazł gdzie jest ten drugi zaworek, to także poproszę o info.

edit: Wspomniany element (jakiś czujnik ciśnienia na wężyku) trzeba dość energicznie po prostu zsunąć z metalowego ucha. Poza wątpliwością jak to ściągnąć cała wymiana zaworu zajmuje więc max. 10 minut. Po wymianie przestało buczeć, możliwe też że turbo żwawiej reaguje na gaz. Jak sobie pomyślę, że ten zawór w ASO kosztuje 550 zł, czyli o 400 zł za dużo. Okropność.
Drugiego zaworu nadal nie zlokalizowałem. Ale na razie jego wymiana wydaje się niepotrzebna.
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift
a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4

Ostatnio edytowane przez bartekd ; 11-08-2014 o 00:37
bartekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem