Cytat:
Jak to jest z transitem 2.4? Lubi stwać na drodze czy jest w zasadzie bezobsługowy jak reszta fordów tylko ma opinię do dupy... jak reszta fordów?
|
Nastały takie czasy, że praktycznie tylko tzw "body" jest budowane w firmowym zakładzie i trochę mechaniki - cała reszta osprzętu, często nawet silnik - dostarczany jest przez zewnętrznych producentów. Np układy wtryskowe diesla to Bosch, Lucas, Delphi, Denso Siemens i może jeszcze ze dwóch... I układy te stosuje i Ford, i Mercedes, i VW i Volvo, i Toyota - po prostu wszyscy. Tak samo jest z elektroniką samochodową, z turbinami, układami hamulcowymi, sprzęgłami itd itd. Np silniki diesla i skrzynie Toyota produkuje także w Polsce. Do ikony amerykańskiego "muscle car", czyli do Forda Mustanga, skrzynie importowane są - zgroza! - z Chin.
Więc: decyduje prestiż marki, trochę jakość samego projektu auta.
I w tej sytuacji psują się wszystkie auta... podobnie. Reszta to marketing i serwis.
Jeżeli zamierzasz Transitem przejeżdżać niecałe 10 kkm rocznie - to nie musisz się obawiać awarii. Niektórzy koledzy robię taki dystans średnio w miesiąc.