View Single Post
Stary 15-04-2014, 07:08   #27
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Kto robił remont silnika 1.8 lub 2.0 duratec HE

Bolek, masz dużo racji, bo wiem że udało się tobie usunąć branie oleju w twoim silniku.
Pierścienie olejowe nie tak często się zapiekają na tłokach, przyczyną jest kilkukrotne bardzo mocne przegrzanie silnika, no i jego wiek.
Najważniejszą przyczyną brania oleju przez silnik, z mojego długoletniego doswiadczenia jest luz pomiędzy gładziącylindra a tłokiem, luz pierścieni w rowkach tłoków pionowy, czyli jak tłok pracuje góra dół, to pierścienie pod wpływem ruchu działają jak tłok pompy ssąco tłoczącej, i zamiast olej zgarniać do miski olejowej, wydostaje sie nad denko tłoka i jest spalany, o czym świadczy nagar na denku tłoka i w komorze głowicy. Dzieje się to wtedy jak są duże luzy pomiędzy tłokiem a gładzią cylindra. Gumki zaworowe mają niewielkie znaczenie przy braniu oleju, choć muszą być. Ci którzy z oszczędności wymienia tylko same gumki, straca kasę, a efektu żadnego. Tylko prawidłowa weryfikacja rozebranego silnika i wymiana potrzebnych części usunie przyczynę brania oleju.
  Odpowiedź z Cytatem