View Single Post
Stary 05-04-2014, 12:54   #63
michalpodroznik
ford::advanced
 
Avatar michalpodroznik
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-07-2011
Skąd: Jasło (RJS)
Model: Był: Ford Fusion FX Gold był: Fiat Croma jest: Ford Focus kombi
Silnik: duratec 1,4 80 KM; 1,9 JTD 150KM; Duratorq 1,6TDCi
Rocznik: 2006, 2006, 2016
Postów: 358
Domyślnie Odp: Amortyzatory padają po ok 15 tys. Czym to jest spowodowane?

Witam wszystkich!

Znowu padły mi tylne amortyzatory KAYABA po przejechaniu 20 tys. km:

montaż (razem z nowymi osłonami, odbojami): 18.01.2013r. - stan licznika 86.660km - zamontowałem wówczas także nowe sprężyny i tuleje metalowo-gumowe belki tylnej;

Wylany olej na amorku (prawy tył): 01.04.2014r. - stan licznika 108.310 km

Na tłoczyskach permanentnie odpadają kawałki chromu i wżery powodują rozszczelnienie się uszczelniacza. Zaczyna wyciekać olej - powoli, powoli i na koniec pada cały amorek. Na lewym tylnym jeszcze olej nie cieknie, ale chrom z tłoczyska też zaczyna w jednym miejscu się łuszczyć. Po prostu szlag człowieka chce trafić. Oddałem te kayaby do reklamacji - ciekawe, czy uznają...

Oczywiście - zgadzam się z przedmówcą - KAYABA ma nazwę Gas-A-Just (niby gazowe), a jest w nich olej. Gaz ma zapobiegać spienianiu oleju (czynnika roboczego) w amortyzatorze.

P.S. Zamontowałem dziś (05.04.2014r.) dwa nowe komplety Motorcrafta (amor, osłona amora, odbój oraz gniazdo mocujące amorek do karoserii) - zobaczymy, ile wytrzymają...
michalpodroznik jest offline   Odpowiedź z Cytatem