View Single Post
Stary 30-03-2014, 21:52   #1
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Lightbulb Naprawa oryginalnej dachowej anteny GPS - tutorial

Jako, że cena nowej oryginalnej anteny dachowej GPS nie jest atrakcyjna postanowiłem dokonać jej reanimacji.

Potrzebne narzędzia i produkty.

1.Antena GPS MAZO 2,4-5,0V.
2.Wiertła 4mm, 2mm oraz 1,5mm.
3.Gwintownik 2mm.
4.Pilniczki iglaki.
5.Śrubokręty.
6.Śrubki do metalu Φ2mm dł. 3-4mm (2 szt.), blachowkręty Φ2 dł.7mm (3 szt.)
7.Lutownica.
8.Wiertarka/wkrętarka.
9.Kombinerki.
10.Brzeszczot, kamienie szlifierskie do wiertarki.
11.Igła grubości ~1mm (ew. jakiś szpikulec).
12.Taśma izolacyjna.

Proces wykonania

1.Zdemontować stopkę anteny dachowej - tutaj opis.


2.Cienkim płaskim śrubokrętem wyjąć gumowe uszczelnienie z podstawy metalowej.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


3.Wiertłem 4mm rozwiercić ręcznie do poziomu metalu plastikowe zgrzewy zabezpieczające obudowę.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


4.Delikatnie cienkim, ostrym i spiczastym nożem (ew. skalpelem) rozdzielić obudowę plastikową od podstawy metalowej, przeciągając jego ostrze wzdłuż owalnej podstawy stopki, gdzie elementy zespojone są ze sobą uszczelnieniem w rodzaju silikonu.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


5.Płaskim iglakiem spiłować cztery nity metalowej podstawki do poziomu płytki drukowanej.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


6.Ww. nóż (ew. skalpel) wsunąć delikatnie do głębokości 1,5mm (głębiej można zahaczyć o elementy zamontowane na płytce) między płytkę drukowaną, a podstawę metalową przy każdym spiłowanym nicie i powoli rozchylać obydwa elementy od siebie.
PS
Jeżeli uda się zdemontować oryginalną płytkę w całości (co jest bardzo prawdopodobne) to może będzie można ją zreanimować. Mnie się to nie udało, ponieważ przy oddzielaniu płytki drukowanej od podstawy za głęboko wsunąłem nożyk i oderwałem z niej miniaturowe elementy.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


7.Po rozdzieleniu ww. elementów spiłować płaskim iglakiem na równo z podstawą dwa znajdujące się po przekątnej mocowania nitowe płytki i w tych miejscach ręcznie wywiercić wiertłem 1,5mm otwory na głębokość ~5mm. Za pomocą gwintownika 2mm nagwintować powyższe otwory pod śrubki.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


8.Dla późniejszego sprawdzenia przed rozmontowaniem nowej anteny GPS MAZO 2,4-5,0V dokonać pomiaru jej oporności miernikiem uniwersalnym - u mnie wynosi ~230Ω.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


9.Rozbroić nową antenę za pomocą wierteł 4mm i 2mm i brzeszczota. Odkleić naklejkę z opisem, a w miejscach okrągłych zagłębień (zaznaczone miejsca na fotce) wywiercić otwory odpowiednim wiertłem. Następnie w widocznym u podstawy łączeniu (szczelinka) spiłować brzeszczotem 3 boczne ścianki obudowy - bok z kabelkiem pozostawić. Teraz można wydłubać nożykiem okrągły magnes, który może przeszkadzać przy dalszym demontażu. Rozchylić delikatnie elementy plastikowej obudowy od siebie, aż ukaże się płytka drukowana z elementami. Należy ją delikatnie wymontować (podważyć i wyciągnąć), ucinając uprzednio kabelek przy obudowie.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


10.Z uwolnionej płytki odlutować blaszaną osłonę elementów, kórą wykorzystamy do wykonania wytłoczenia w oryginalnej obudowie dachowej anteny samochodowej.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


11.W metalowej podstawie anteny zeszlifować od wewnątrz pod kątem płaską część z otworami, aby wystające elementy nowej płytki drukowanej nie stykały się z nią.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


12.Za pomocą pilników iglaków dopasować rozmiar i kształt nowej płytki do mocowań nitowych i "śrubkowych" na metalowej podstawie anteny samochodowej. Nie przelutowywać bolca stykowego ze starej płytki, aby przy dopasowywaniu nic nie uszkodzić.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


13.Najtrudniejszym będzie wykonanie odpowiedniego zagłębienia w obudowie anteny dachowej, aby zmieściła się w niej nowa płytka. Na początek umieścić w obudowie odlutowaną od nowej anteny blaszkę, podgrzewać ją lutownicą i co jakiś czas kontrolować nowe zagłębienie dopasowując w nim płytkę. Kształt zagłębienia powinien być na tyle dopasowany, aby po umocowaniu w obudowie metalowej podstawy anteny wraz z zamontowaną nową płytką możliwe było jej złożenie w całość. Kamienie szlifierskie posłużą do zniwelowania mjejscowych "wzniesień".
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


14.Odlutować bolec połączeniowy ze starej pytki i zeszlifować jego dolną część pod zgrubieniem, aby pozostawiona jego długość wynosiła nie więcej niż 1mm. Nowa płytka jest też dwustronna i wykonanie w niej zbyt głębokiego otworu pod wlutowanie bolca może spowodować zwarcie do masy.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


15.W nowej płytce przykręconej do metalowej podstawy anteny dachowej za pomocą śrubek wyznaczyć miejsce przylutowania bolca połączeniowego. Odkręcić płytkę i w powyżej wyznaczonym miejscu, aby wykonać otworek za pomocą igły i kmobinerek (lub jakiegoś szpikulca) i przylutować bolec.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


16.Dla zabezpieczenia przed przypadkowym zwarciem na płytkę nakleić taśmę izolacyjną. Masa układu będzie "podana" na płytkę dzięki śrubkom, którymi będzie ona przykręcona do metalowej podstawy anteny.
PS
Płytkę można pokryć jakimś lakierem izolacyjnym, którego ja nie miałem, więc użyłem taśmy.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


17.Po złożeniu wszystkiego w całość z pomocą kombinerek podgrzać nad ogniem igłę (lub jakiegoś szpikulca) i dokonać wytopienia otworków pod śrubki, łączące metalową podstawę anteny z obudową. Całość skręcić śrubkami.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


18.Przed zamontowaniem anteny w pojeździe miernikiem uniwersalnym dokonać ponownego pomiaru oporności układu i porównać z poprzednim wskazaniem z pkt.8.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


19.Zamontować zreanimowaną antenę na dachu pojazdu i dokonać pomiaru poprawności podłączenia całego układu we wtyku anteny przy czytniku Navi DVD miernikiem uniwersalnym.
Jeżeli pomiar "wypadł" prawidłowo podłączyć wtyk do czytnika i ponownie cieszyć się poprawnie działajacym całym układem.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z informacji zawartej na stronie sklepu www.ford-esklep.pl wynika, iż powyższa instrukcja może posłużyć użytkownikom nw. pojazdów Ford, w których element ten występuje:
Fiesta Mk5,
Fusion,
Focus Mk2,
Focus Mk2 FL,
Focus C-max,
C-max,
Mondeo Mk3,
Mondeo Mk4,
Kuga.

Powodzenia.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 2.jpg (88.8 KB, 2206 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 2'.jpg (30.1 KB, 2184 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 3.jpg (88.2 KB, 2198 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 4.jpg (85.3 KB, 2190 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 5.jpg (86.7 KB, 2200 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez benio ; 02-04-2014 o 13:43
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem