Temat: [Transit 2000-2006] Pompa Epic, brak mocy przyczyna ?
View Single Post
Stary 20-02-2014, 18:23   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Pompa Epic, brak mocy przyczyna ?

Cytat:
Napisał WuRC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Walczyłem z podobnym problemem i okazał się nim jeden z elektrozaworów w pompie.
Prawdopodobnie zawór start-stop.
Cytat z wątku http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
większość awarii systemu to uszkodzenie zaworu start-stop (na czwartym, ostatnim rysunku oznaczony jako 127). Mimo, że sczytane błędy pokazują awarię czegoś innego - winny jest najczęściej ten zawór. Jego nieprawidłowa praca skutkuje zakłóceniem ciśnienia paliwa wewnątrz pompy. Paliwo jest w niej nie tylko tłoczone do wtryskiwaczy, ale jest również hydraulicznym czynnikiem wykonawczym dla elektrozaworów sterujących i dalej dla nastawników kąta wyprzedzenia wtrysku i dawki wtrysku. Przy prawidłowej pracy, ciśnienie paliwa we wnętrzu pompy jest dokładnie stabilizowane w dosyć wąskim zakresie przez specjalny zawór kulkowy i wynosi 0,5 bara.
Bardzo podobne objawy daje nawet niewielkie zapowietrzenie pompy - to w równym stopniu może zakłócać jej pracę. A w sumie - awaria zaworu start-stop i zapowietrzenie pompy to ponad 90% awarii systemu, skutkujących wchodzeniem silnika w tryb awaryjny i wywalaniem błędów zupełnie "od czapy". Wynika to z tego, że nastawniki w pompie ustawiają się wtedy w zupełnie innych od zadanych pozycjach - natomiast ich czujniki położenia sygnalizują błędne położenie do EDC - w efekcie mamy tryb awaryjny...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem