Temat: [Mondeo 1993-1996] 1.6 zetec bierze olej możliwe przyczyny ?
View Single Post
Stary 16-02-2014, 23:33   #8
adgj
ford::beginner
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 01-11-2013
Skąd: Starogard gdański
Model: mondeo
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 1996
Postów: 13
Domyślnie Odp: Mondeo 96r 1.6 zetec bierze olej

Cytat:
Napisał wydra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dementuje. Bzdury panie wygadujesz. Od kiedy olej coś uszczelnia?
Zmieniałem z mineralnego na półsyntetyk i nic się nie działo, ba nawet go mniej palił.
Znam wiele osób, co nawet z mineralnego na pełen syntetyk przeszło i wszystko było ok.
Na taki przebieg to tylko zmiana na mineralny, tak pan Heniu mówił w latach 80.

Są mity i fakty,lecz jest prawdą że na 100 przypadków 90 zmian oleju mineralnego na syntetyczny ma zły wpływ na jednostkę napędową,dość często następuje tzw.rozszczelnienie elementów uszczelniających ponieważ syntetyk ma wpływ na wypłukiwanie nagarów i osadów co doprowadza do złych skutków i niepotrzebnych remontów,podobnie ma się sprawa wielu amerykańskich skrzyń które pracowały na mineralnym oleju,a u nas w Polsce pseudo fachowcy leją syntetyk bo tak będzie lepiej,a po chwili skrzynia się kończy,pierwszy objaw to puszczanie oleju na uszczelnieniu konwertera,potem uszkodzeniu ulegają solenoidy i reszta skrzyni.
Bzdurą jest że przy tym przebiegu przechodzimy na mineralny,a pan Henio powinien pójść do szkoły po pieniądze żeby mu za naukę oddali.Moje 1.8 ma 300000 i jeździ na syntetyku,nie bierze grama oleju,oczywiście zmieniane były hydro-sztosy i uszczelniacze zaworów,auto jeździ na gazie już trzy wymiany oleju czyli 30000 km i nic.
Co do wymiany oleju należy się kierować tym co zaleca producent bez względu czy to syntetyk czy pół,czy minerał,istotna jest klasa lepkości (parametr ACEA lub API) oraz klasa lepkości (SAE),a to czy olej jest mineralny,półsyntetyczny czy syntetyczny to rzecz wtórna,chociaż również istotna,jedyne co można śmiało stosować to to że można olej wymieniać trochę wcześniej niż zaleca producent bo producent nie przewidział że będziemy nasze auta katować na LPG więc wymianę można skrócić o jakieś 2000 km lub jeżeli producent zalecał wymianę co 15000 to spokojnie można jej dokonać już po 10000 km.,reasumując jeżeli auto bierze olej to należy to naprawić czyli wyleczyć,a nie zaleczyć.Branie oleju może być tylko przyczyną padniętych uszczelniaczy zaworów ale nie zawsze.

Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 17-02-2014 o 07:47
adgj jest offline   Odpowiedź z Cytatem