View Single Post
Stary 14-02-2014, 11:54   #40
orion512
FCP member
 
Avatar orion512
 
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 906
Domyślnie Odp: Schemat podłączenia Converse+ poszukuję

Mayak te adresy to faktycznie bez problemu można wyciągnąć z ElmConfiga i nawet nie trzeba robić odczytów tylko są wpisane w tytule modułu (przynajmniej adresy odbiorcze - Rx) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Problem jest w tym że są to adresy do zastosowań serwisowych.
Podczas normalnej pracy samochodu w ogóle nie są transmitowane.
Wszystkie zaczynają się od 0x700 i mają bardzo niskie priorytety.
Cała komunikacja z modułem odbywa się na zadzadzie pytanie odpoweidź na tylko dwóch identyfikatorach.

Ta komunikacja wykorzystywana jest tylko do celów diagnostycznych (odczyt błędów, numerów seryjnych), uruchamiania procedur serwisowych i może updateu oprogramowania.

Oprócz tego moduły wysyłają całą masę ramek o innych ID z numerami poniżej 0x500, które mają dużo wyższe priorytety. Ramko te wysyłane są najczęściej periodycznie (z czasami od dziesiątek ms aż do sekund).
W ramkach tych niesiona są właściwe informacje o stanach modułów oraz sterowaniach wykorzystywanych podczas normalnej pracy.

Żadne z ID tych ramek nie występuje na tej liście którą zapodałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A te włanie ID (poniżej 0x500) najbardziej mnie interesują.

Tak dla przykładu mój converse+ podczas normalnej pracy wysyła z siebie około 8 różnych ramek i żadna z nich nie ma ID 728 (czy nawet 720) jak by wonikało z jego adresu.


A tak apropo to czy te informacje są ogólnodostępne (tylko trudno je znaleźć) czy też gdzieś wyciekły bądź są owocem czyjejś ciężkiej pracy przy reverse engineering?

Kto jest autorem tego dokumentu który podesłałeś. Może jest jakaś kontynuacja?
orion512 jest offline   Odpowiedź z Cytatem