Temat: [Focus 2004-2008] Nierówna praca zimnego silnika - FILM
View Single Post
Stary 01-02-2014, 12:05   #32
Renji
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Radom
Model: Focus MK3 ST
Silnik: 2,0 EB 250HP
Rocznik: 2017
Postów: 92
Domyślnie Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM

Cytat:
Napisał robercik0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie była podobna sytuacja przy odpalaniu zimnego silnika, pomogło wyjęcie i naładowanie akumulatora, teraz pali bez "fajtania" silnikiem.

Ale miałeś jakieś problemy z ładowanie? U mnie ładowanie jest ok 14,2 w trakcie jazdy. A po nocy bez odpalania jak sprawdzam napięcie na akumulatorze przez tryb serwisowy zegarów jest minimum 11,6.

Bump:
Cytat:
Napisał paxon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czujnik CHT (cylinder head temperature) wkręcony jest w głowicę cylindrów i mierzy temp. materiału zamiast temp. płynu chłodzącego. Dzięki temu możliwy jest dokładniejszy pomiar temp. w razie utraty płynu(przegrzania). Czujnik CHT to termistor czyli rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym. Rozdzielczość czujnika CHT nie jest wystarczająca do pomiaru pełnego zakresu temp. silnika od -40 do +220, dlatego następuje przesunięcie charakterystyki temp. przez włączenie drugiego rezystora do układu. W skrócie- pierwszy mierzy od -40 do +78 a drugi od +62 do +214, na wykresie są to dwie krzywe równoległe do siebie przesunięte o pewną wartość, które w pewnych zakresach się pokrywają. Dlatego np. napięcie 2,5 V(wyjściowe na czujniku) może oznaczać temp. 35 jak również 124(zależy z której krzywej wartość przypisze).

NO bobra wszystko się zgadza. A ile ci pokazuje ten czujnik po nocy na mrozie powiedzmy -10. Mi 29 co w mojej ocenie jest za dużo bo materiał w głowicy na pewno tyle nie ma.
Renji jest offline   Odpowiedź z Cytatem