View Single Post
Stary 11-01-2014, 19:59   #1
kalaschny
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-12-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 Ti
Rocznik: 2006
Postów: 16
Domyślnie 1.6 Ti-Vct - Uszkodzone ogrzewanie sondy lambda - rodzaje i pomiary sond

Witam,
Padło ogrzewanie sondy lambda, według programu diagnostycznego jest to druga sonda na drugim cylindrze, pozycja 2/2 i z tego powodu mam kilka wątpliwości a mianowicie:
w moim przypadku są niestety 4 sondy i teraz tak:

1) czy to bezwzględnie padnięta sonda, którą trzeba wymienić?, czy jest możliwość, że to jakaś inna przyczyna powoduje wyrzucenie tego błędu jak to często bywa(np. jakieś zwarcie, słaby akumulator, świeca, coś z cewką itd.)

2) czy wszystkie 4 są takie same?...jeśli nie to czym się różnią?

3) czy opłaca się wstawić używkę?, i czy musi być konkretnie od tego silnika czyli 1.6 ti vct 115km czy będzie pasowała od zwykłego 1.6 100km, których jest sporo na allegro.

4) już ostatnie odnośnie pomiaru...nie mierzyłem miernikiem bezpośrednio (nawet nie wiem jak się do nich dostać) ale według programu diag. (ScanMaste, Forscan) ta sonda pokazuje cały czas stałą wartość napięcia, nie zmienia się pod wpływem dodawania gazu tak jak 3 pozostałe - czy to potwierdzenie, że nie należy szukać gdzie indziej?

Ostatnio edytowane przez kalaschny ; 12-01-2014 o 11:36
kalaschny jest offline   Odpowiedź z Cytatem