akurat napięcie łatwo możesz sobie zmierzyć - podłącz się miernikiem pod wtyczkę i poproś drugą osobę o wciśnięcie przycisku i obserwuj wskazania miernika. Większego napięcia niż w akumulatorze nie będziesz mieć, a wszystko powyżej 10-12 Volt będzie wystarczające żeby otworzyć klapę przy sprawnym siłowniku. Możesz też siłownik bezpośrednio podłączyć za pomocą dwóch przewodów do akumulatora albo innego źródła napięcia zbliżonego do 12V. Jeśli zaobserwujesz, że siłownik szybciej reaguje niż pod obciążeniem to prawdopodobnie jest problem z zatartym zamkiem. Ale prawie pewne będzie to, że siłownik podłączony bezpośrednio pod 12V będzie ruszać się jak muchy w smole. Wtedy jeśli będziesz miał szczęście wystarczy jego rozebranie i przesmarowanie. Standardowo kończy się jednak na tym, że to nie pomaga i wtedy winowajcą jest zatarty silniczek zamontowany w siłowniku - po wymontowaniu go z siłownika i podłączeniu go bezpośrednio pod 12V widać jak wyraźnie wolno pracuje. Można go wymieniać ale nowy kosztuje około 50 złotych i często wymaga przeróbek, których może nie przeżyć i wtedy kolejna kasa w plecy. Dlatego jeśli oba siłowniki podłączone bezpośrednio pod aku nie pracują wręcz błyskawicznie zastosuj się do mojej porady
http://forum.fordclubpolska.org/show...=185940&page=2. Bo szansa na to, że silnik jest sprawny a tylko zastygły smar utrudnia jego działanie są bardzo małe a samo rozebranie siłownika zajmie Tobie więcej czasu niż montaż takiego uniwersalnego za 10 zł.