Cytat:
U mnie jak już wycie się załączy to odpuszczenie gazu nie powoduje, że dźwięk zanika, tylko dalej jest bardzo podobny i jednostajny.
|
ten opis pasuje jak ulał do wyjących mostów... czyli przekładni głównej. Zrób próbę: wywołaj wyjca, a potem jedź w taki sposób aby nie przyśpieszać i ani nie hamować silnikiem, trzeba wyrównać obrotami. Wówczas nie są obciążone łożyska w układzie napędowym więc można je zdiagnozować w ten sposób.
Cytat:
- czy dźwięk załóżmy powyżej 2k RPM byłby jednostajny czy rósł by wraz z obrotami?
|
zazwyczaj osiąga pewną barwę i pozostaje (przyrost częstotliwości jest niewielki to i dźwięk jest podobny). Przy niskich prędkościach zmienia się znacznie bo i zmiany prędkości są większe.
Cytat:
- czy dla skrzyni miało by to znaczenie czy jest zimno czy ciepło? Raczej na zimno coś takiego powinno się dziać, kiedy zamiast oleju jest towot albo pewnie jakiś gnój w środku?
|
przekładnia będzie wyła nawet w czystym oleju-tu jest problem zużycia mechanicznego za duży/mały luz międzyzębny.
Bump:
Cytat:
A ta cienka rurka to EGR, brak rurki = brak sterowania EGR
|
tak czytam ten skrót myślowy i jednak nie jest to trafne rozumowanie. Egr jest sterowany podciśnieniem za pośrednictwem zaworu (jest na ścianie grodziowej obok map sensora) sterowanego komputerem.
Natomiast brak połączenia, o którym pisze autor, powoduje to iż komputer nie wie jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym i nie może ustawić odpowiedniej dawki paliwa. Wskazanie map sensora wpływa bezpośrednio na dawkę paliwa.