View Single Post
Stary 16-11-2013, 19:48   #1
Shezzy
ford::amateur
 
Avatar Shezzy
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 16-11-2013
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI 90KM
Rocznik: 2000
Postów: 3
Domyślnie Kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?

Focus 2000 - kopci zimny, turbo wyje, niepodł. wężyk od dolotu - sens naprawy?

Cześć forumowicze,
To mój pierwszy post, ale nie pierwszy Ford Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Miałem wcześniej Escorta 1.8D, najgorsze auto jakie w życiu miałem (komfort jazdy, rdza, słaby silnik), ale chyba darze je największym sentymentem, bo najwięcej się naharowało i w sumie nie zawodziło, a jak zawiodło to było moje zaniedbanie, a nie wina auta....

Teraz powtórka z rozrywki, kupiłem Focusa 1.8 TDDI GHIA 2000 rok.
Oczywiście wiadomo, igła, jeździ, lać i nic nie robić.

Przy kupnie nie do końca obadałem temat i teraz się zastanawiam co robić z fantem.

Po usunięciu wycieku oleju (uszczelniona pompa podciśnieniowa hamulca), wymianie oleju i wszystkich filtrów zabrałem się za jeżdżenie autem.

Wyszło parę usterek (możliwe, że też ze sobą powiązanych):
a) przy mocniejszym przyśpieszaniu jeżeli obroty silnika są powyżej 2k turbo zaczyna jakby wyć. Nieprzestanie dopóki nie odpuści się gazu. Wycie "rośnie" do pewnego momentu, potem najprawdopodobniej obroty silnika rosną, a turbo dmucha jednostajnie, więc i wycie jest jednostajne (moja teoria).
Poza tym jest stosunkowo ciężej zrobić, żeby turbina zawyła (trzeba depnąć gaz), ale jest stosunkowo łatwo te wycie utrzymać jak już się je uda "wywołać".
Te wycie podobne jest na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=P9xI5Xt1Wx8

b) auto kopci na niebieskawo przy odpalaniu jak przez noc postoi i jest zimny. Po około 10-15s przestaje kopcić.
Tutaj mój filmik: http://www.youtube.com/watch?v=JSpF9Gdk8YA
Auto nie kopci na biało, na czarno, nawet przy przyśpieszaniu.

c) wężyk od kolektora jest niepodłączony.
Patrz foto. Dmucha z niego powietrze, narazie go zaślepiłem co by auto na mocy za dużo nie traciło, ale nie wiem gdzie on powinien iść...

Na zdjęciu jakaś cienka rurka jest podłączona i gdzieś idzie, u mnie nic:
http://postimg.org/image/xn4oz9rqp/

d) auto nierówno chodzi na obrotach jałowych (szczególnie jak zimniejszy). Przy czym wygląda to tak, że chodzi równo przez 10s, a potem coś mu odwali i jakoś nim szarpnie i znów chodzi OK. Czasem przez kilka sekund chodzi kulawo.

W zasadzie to jeszcze nie jestem pewien czy to nadal aktualne, bo po wymianie oleju i filtrów (w tym paliwa) nadal tak było, ale kupiłem jakiś dodatek do diesla i wlałem 50ml do pełnego baku.
Po zrobieniu jakichś 20-30 mil na gorącym silniku problem ustał, ale to może zbieg okoliczności. Jutro rano zobaczę jak na zimnym.

Na razie zainwestowałem w auto tyle co olej, filtry, mój czas przy wymianie i naprawa wycieku pompy podciśnieniowej, ale nie chce inwestować nie wiadomo ile, więc staram się ustalić co mu dolega i oszacować.

a) Czy wycie to koniec turbo?
Skoro auto nie kopci na czarno i na niebiesko jak jeździ to znaczy, że uszczelnienia turbo są OK tak? To w takim razie co dokładnie wyje?

b) Czy jedynym wytłumaczeniem są uszczelniacze zaworów czy może być jakiś inny powód?

c) Od czego to jest? Na razie zaślepiłem, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł.

Z góry dzięki za pomoc.
Shezzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem