Odp: nagrzewnica elektryczna - jest czy nie ma ?
tu bym polemizował z opinią kolegów na temat nagrzewnicy s-maxa/mdo4. Nie mówię o webasto.
dodatkowa nagrzewnica to moim zdaniem elektryczna farelka w okolicy nagrzewnicy cieczy chłodzącej silnik. powietrze jest ogrzewane niemal natychmiast po włączeniu silnika. łatwo to zbadać, odpalając zimne auto, obieg zamkniety i z nawiewów na szybę leci ciepło. żadna ciecz nie nagrzeje się tak szybko.
nie wykluczam istnienia układu świec zarowych w układzie chłodzenia, ale nie zauważyłem też jakiegoś ekstremalnie szybkiego nagrzewania silnika wg. wskaźnika jego temperatury. dopiero po przejechaniu paru kilometrów wskaźnik temperatury lekko się uniosi.
W mojej wersji wyposażenia mam podobno większą osłonę silnika od spodu, oraz nieprzelotową /ślepą/ górną atrapę chłodnicy. Silnik rozgrzewa się podobnie jak porównywalny wielkością benzyniak.
Ta elektryczna nagrzewnica uruchamia się automatycznie, gdy na zewnatrz jest poniżej 15 stopni, a na klimatroniku mamy ustawione wiadomo więcej.
|