Temat: [Focus 2008-2011] Wymiana fabrycznych głośników
View Single Post
Stary 23-01-2013, 23:20   #10
bury22
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-06-2012
Skąd: Szczecin
Model: Focus III
Silnik: 1.6 i 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 153
Domyślnie Odp: Jakie wybrać głośniki ????

Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiscie, ze tak... pod warunkiem jednak, ze sluchacz nie chce slyszec poprawnego basu i godzi sie na ograniczenia w zakresie przetwarzania systemu audio w swoim samochodzie.
Kolejna bzdura Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie ma ograniczej jeśli chodzi o efektywne przetwarzanie sygnału przed midwoofer w samochodzie , powielasz bzdurne opinie przeczytane w internecie , wg pomiarów choćby w moim samochodzie pasmo przenoszenia efektywnego dzwięku z wooferów kończy się w okolicach 30hz i jego natężenie jest duże bez potrzeby stosowania subwoofera w 90% materiału dzwiękowego .

Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zanim nazwiesz cos bzdura poczytaj nieco o akustyce. Ciecie na poziomie 100-150Hz wynika z dwoch faktow:
1. czestotliwosci te sa niekierunkowe, a zatem jest obojetne czy sa przetwarzane przez subwoofer czy przez zestaw stereo. Z tego zas wynika:
2. Nie warto na sile obnizac czestotliwosci ciecia glosnikow niskosredniotonowych (ktore mylisz z wooferami, ale laikom takie bledy sie wybacza) poniewaz w zakresie niskich czestotliwosci glosnik pracujacy free air ma tendencje do duzych amplitud. Dowod: zeby reprodukowac efektywnie bas, musisz miec odpowiednio duze wychylenie objetosciowe, a to przy malym Sd (czynne pole powierzchni membrany) glosnikow w drzwiach powoduje koniecznosc duzych amplitud membrany dla prawidlowej reprodukcji basu i ryzyko uszkodzenia mechanicznego, albo (gdy amplituda jest mala) bas przetwarzany jest nieefektynie - czysta fizyka (przy okazji poczytaj o znieksztalceniach intermodulacyjnych i efekcie dopplera i wtedy nazwij to co napisalem bzdura). Niestety w samochodzie (wlasnie ze wzgledu na male Sd glosnikow w drzwiach) unikanie subwoofera kuriozalnie nie jest najlepszym krokiem. Oczywiscie wazne jest jego odpowiednie zestrojenie suba z frontem (poziom natezenia dzwieku, czestotliwosci podzialu, dopasowanie fazowe)
Piszesz straszliwe głupoty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , naczytałeś się gdzieś bzdur i teraz je powielasz , ale ok wytłumaczę ci .
Częstotliwości 100-150 hz powinny być zdecydowanie przenoszone przez woofer ze względu na scenę dzwiękową w samochodzie jak i brzmienie , nie ma takiego subwoofera na rynku któr był by w stanie poprawnie odtworzyć to pasmo przy odpowiedniej dynamice i szczegółowości . Subwoofer ma za zadanie tylko wspomóc najniższe rejestry w których woofer z racji swojego FS nie radzi sobie najlepiej .
Z kąd wziełeś tezę o głośniku pracującym we free air ? znów za dużo internetu i brak wiedzy w temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Woofer oczywiście pracuje w komorze którą zapewniają drzwi , małe Sd w tym przypadku nie jest takie małe bo głośnik 165 mm ma spokojnie możliwość wypełnienia basem małej kabiny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. poza tym nie jesteś w stanie mechanicznie uszkodzić głosnika jeśli :
a) masz słuch , nawet nie specjalnie dobry
b) zastosujesz filtrację hpf i lpf odpowiednio dobraną do parametrów i podziału pasma .
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czysta fizyka (przy okazji poczytaj o znieksztalceniach intermodulacyjnych i efekcie dopplera i wtedy nazwij to co napisalem bzdura)
Kompletna bzdura Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. piszesz o Thd nawet nie znając podstaw audio , zastanów się co się stanie po przekroczeniu THD równego 1% na midwooferze lub tweeterze , a co się stanie na subwoooferze po osiągnięciu THD 1% Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oswiec mnie jak chcesz osiagnac jak najmniejsza liczbe odbic w tak malym pomieszczeniu jakim jest kabina samochodu osobowego klasy sredniej ?
Już spieszę z oświecaniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , najlpeszym przykładem są zmiany w charakterystyce przetwarzania materiału źródłowego jakim jest np różowy szum ( łaaał też znam parę fajnych słów ) widoczne jest że ukierunkowanie ma wpływ na zgranie fazowe i pasmo przenoszone do naszego słuchu za pomocą membrany tegoż głośnika np. wysokotonowego . Ukierunkowanie na "twarz" bardzo często okazuje się nie skuteczne poprzez obicia od deski rozdzielczej lub szyb, bardzo częstym zabiegiem mającym za zadanie eliminację tych odbić jest np obszywanie deski alcantarą ( często widoczne w autach zawodniczych ) co pozwala na osiągnięcie lepszych rezultatów przy scenie i skupieniach .
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ustawienie bezposrednio w kierunku sluchacza powoduje to, ze sygnal zrodlowy slyszymy z maksymalna mozliwa efektywnoscia (kazde "zejscie" z osi sygnalu kierunkowego powoduje znacze obnizenie efektywnosci rejestrowanego przez nasze ucho sygnalu i przy okazji "poszarpanie" charakterystki czestotliwosciowej)
Kurcze jesteś mądrzejszy niż cały świat audio , odchylenie o 30 stopni od osi często wnosi uspokojenie się głośnika i wyrównanie charki , nie bierzesz pod uwagę odległości jakie panują w samochodzie . Poleca np czytanie wykresu scan speaka przy jego bardzo kierunkowych " szpilkach " przy kopułkach efekt jest jeszcze lepszy .
A co z korektorem impedancji czyżbyś o nim zapomniał , także impedancja w większości wypadków bardzo przeszkadza w wysokim tonie ...
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zatem nie istenieje takie ustawienie, ktore gwarantuje minimalna ilosc odbic, bo gdy posadzisz dodatkowa osobe w samochodzie to musialbys przetawic kierunek wysokotonowcow.
Od kiedy to dodatkowa osoba powoduje dodatkowe odbicia , jak dla mnie i fizyki powoduje raczej odwrotny efekt , pochłania fale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sa najlepiej "maskowane" przez sygnal podstawowy (uzyteczny)
No tak przecież fale nie nakładają się na siebie i nie powodują podbijania pasma po obiciu i dotarciu do nas , jest coraz lepiej ...
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolejna sprawa jest fakt, ze na ilosc odbic i generalnie na akustyke wnetrza samochodu wplywa kazda zmiana jaka w owym wnetrzu zachodzi: ilosc osob, torba na fotelu, otwarcie okna, itd itp
Otwarcie okna w sposób oczywisty wpływa na granie ze względu na to co napisałem wyżej , ale jeśli położę moją teczkę na siedzeniu obok i wskażesz mi różnice w graniu to stawiam dobrą flachę
Cytat:
Napisał Dr.Q Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co napisales wnioskuje, ze jestes milosnikiem sluchania znieksztalcen i charakterystyk a la tatry. No coz... jeden lubi lody, drugi jak mu skarpety smierdza...
Widzisz , mogę zamieścić zdjęcie mojej charakterystyki , najlepiej jednak , jak pokażesz swoje granie i swoje osiągnięcia w tej kwestii , moją instalację masz w podpisie i jest to jedna z niewielu jakie już robiłem , możesz też wejść na stronę Easca Polską lub Niemiecką i poczytać o tym co ja zrobiłem za granie, a o tym co ty robisz chętnie poczytam , tylko podaj gdzie ...
__________________
Moja obecna instalka --->http://forum.fordclubpolska.org/show...94#post1860094
Car Audio Setup :
Radio- Clarion HX-D2
Głośniki przód : Swans TN28 RS / Tec LS120 / Tec LS185
Subwoofer : Brax 10.1
Wzmacniacze : ARC-Audio SE 4200 / U-Dimension Pro 10.4 v2 / DLS Ultimate A6 / U-Dimension Pro 3.4 v2 / Orion HCCA 225
bury22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem