Odp: Re: Czas się rozglądać - opony na lato i ...
Cytat:
... Jedyne co mogę poddać w wątpliwość, to moim zdaniem zbyt mała nośność.
...
|
BZDURA - minimalna dopuszczalna nośność zgodna z homologacją to 94, a nawet może się zdarzyć indeks 93 (na forum jeden z chłopaków ma w swojej homologacji wpisane właśnie 93 jako minimalny indeks nośności opony).
Co do rozmiarów 17-tek do S-Max'a - 225/55/17 jest tylko minimalnie większa swoim obwodem od fabrycznej 18-tki 235/45/18 ( i tak btw róznica ta jest dużo mniejsza niż "w drugą stronę", czyli od 235/45/18 do 225/50/17), więc ocierać nic nie będzie, bo nie ma takiej szansy.
Jedynym sposobem aby opony w S-Maxie ocierały o nadkola, to montaż felg ze znacznie mniejszym ET niż te fabryczne, które są strasznie schowane w nadkolach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do innego "pytanego" rozmiaru - 235/50/17 (btw - ten rozmiar jest mniejszy od 225/55/17) jest tak naprawdę idealnym zamiennikiem opony stosowanej na 18-tce czyli 235/45/18.
Jedynym dla mnie powodem, dla którego zastanawiał bym się czy je zakładac, jest to, że fabryczne felgi od S-Max'a mają 7" szerokości, co jest jeszcze do zaakceptowania przy oponie 225, ale dla opony 235 jest juz moim zdaniem troche za wąskie - zobacz na Mondeo MkIV majace jako opcje opony 235/45/17 - ono ma felgi o szerokosci 7,5cala, co jest wg mnie absolutnym minimum dla takiej szerokiej opony.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
|