Cytat:
- ludzie się tego pozbywają, bo to się psuje samo z siebie (zazwyczaj po około 3 latach)
- jest mało funkcjonalne, np. nie możesz słuchać muzyki, jak działa nawi (chyba, że już się to zmieniło, ale wątpię)
- niby jest ładne oraz wyświetla sterowanie klimą i nawiewami, ale czy biorąc pod uwagę powyższe warto? wątpliwe
.
|
Kopydleusz, jak czegoś nie wiesz, to nie pisz głupstw, bo wprowadzasz ludzi w błąd.
Kol p swiderski - navi, która Cię interesuje (ta z pierwszego postu) nazywa się Blaupunkt Travelpilot NX i jest to całkiem przyzwoite urzadzenie tzw. fabryczne, czyli zintegrowane z samochodem. Navi ma dotykowy ekran, a panel klimatyzacji jest oczywiście jego integralną częścią (pod klapką z tym środkowym pokrętłem ukryty jest np. napęd DVD map albo czytnik kart SD map w nowszej wersji tego urządzenia). Navi oczywiście zintegrowana jest z Convers+.
Navi jest całkiem niezawodna - zdarzają się oczywiście awarie ale nie jakoś nagminnie i wcale nie ma tylu chętnych do pozbycia się tego urzadzenia.
Navi oczywiście gra radiem albo z z płyty CD (też MP3) lub z USB, jeżeli jest dodatkowy interfejs BT/VC/USB w trakcie gdy nawigujesz. Głupstwa, które na ten temat wypisuje Kopydleusz, najwyraźniej wyssał z palca...
Navi jest osiągalna za mniej więcej 2000-2500zł na allegro.
Obecnie producentem map do tej navi jest TomTom, mapy można dostać na allegro/ebay (te starsze produkcji jeszcze NavTeka, tylko oryginały, mapy są niekopiowalne) - w takiej sytuacji ok 200-250zł za mapę 2010r. Nowa mapa (już TomToma, dostępna tylko w ASO) 2012 kosztuje ok 600zł. Mapy od 2010roku mają całkiem przyzwoite pokrycie Polski, trzeba tylko wiedzieć, że lektor jest angielski. Polonizacja lektora jest dostępna (firma 'uczymy auta polskiego'), ale ja osobiście nie polecam...