Cytat:
EGR = przeniesienie kosztów na wlasciciela pojazdu
DPF = j.w
DownSizing = j.w. (ale na papierze można wykazywać niższe wartości spalania i emisji), zresztą taniej wyprodukować mały silnik i dodac turbinę niz duży bez turbo.
Start/Stop = j.w. (na papierze bajka, koszt wymiany podzespołów to oczywiście nasz koszt)
Osobiście uważam że to marketing i dorabianie ekologicznej teorii do tego że koncerny chcą zarobić jeszcze więcej. A kto się na to nabiera to naprawdę współczuję.
@makos - chcesz byc eko - dlaczego zatem kupiłeś diesla a nie benzynę ?
Przynajmniej dobrze że go nie zaczipowałeś i nie podnosłeś mocy i momentu bo to juz by była flagowa hipokryzja
sl
|
JA SIE ZGADZAM !!! przeczytałem wszystkie posty i wynika z tego jeden wniosek EKOLOGIA TAK ale gdy auto jest nowe!!! problem pojawia sie gdy autko ma kilka lat i EGR zaczyna szwankować nie domyka itp... tak jak w moim GALAXY mk3 dymi jak szalony wina= EGR wymienialem juz raz na nowy koszt w UK 500f teraz bede zaślepial....
Inny przyklad... prowadze dzialalnosc transportową podiadam 2x Mb sprinter jeden model 905 (2002r) i 906 ( 2007r) sa to prowie identyczne silniki nowszy posiada EGR a starszy model jest bez ... efekt kilku krotna wymiana EGR kopcenie , slabe osiągi w nowym modelu , powiem wiecej ze z uszkodzonym egr nowy model (906) kopci i truje środowisko niczym STAR 1142 a starszy model (905) prawie nie pości dymka no chyba ze tylko przy zimnym starcie wiec pytam GDZIE JEST TA EKOLOGIA !!!!!!!!!