View Single Post
Stary 29-09-2012, 20:31   #11
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2.4 tddi zgasł podczas jazdy i już nie pali

Cytat:
Napisał AKIM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Spotkałem się z teorią że sterownik i pompę powinno się robić razem. Na ile jest to słuszna teoria ... Na pewno należy rozpatrywać ją indywidualnie.
Typową, najczęściej spotykana awaria sterownika jest uszkodzenie jednego z dwóch tranzystorów: siłownika dawki wtrysku lub kąta przyspieszenia wtrysku. Awaria często powodowana jest przytarciem siłowników - nie mogą ustawiać się w zadanych pozycjach i tranzystory przeciążone prądowo padają. Przytarcie siłownika powodowane jest zazwyczaj pojawieniem się w pompie osadów ze złego paliwa, najczęściej opału odbarwianego kwasem siarkowym.
Stąd teoria, że przy awarii sterownika trzeba robić pompę. Ale ponieważ jest to duży koszt, a pewności nie ma - uczciwy pompiarz wpierw upewni się, czy po naprawie sterownika już wszystko jest ok, czy jednak nadal pompa kuleje...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem