Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkich ?
Witam
W moim aucie objawem padniętych wtryskiwaczy była wszystkim znana sprężynka (piąty, szósty bieg gaz i sprężynka ) dodatkowym objawem jak zwykle kopcenie i inne objawy opisane na forum. Główną przyczyną padania wtrysków jest oczywiście jakość paliwa jak również opiłki z pompy co sprowadza się do jakości paliwa i oczywiście materiału z jakiego jest wykonany wtryskiwacz. jeżeli wtryski zaczynają lać oznacza że zaworek umieszczony w wtryskiwaczu nie trzyma ciśnienia, (najczęstsza przyczyna). Jeżeli miałeś problem ze sprężynką to powinieneś wiedzieć jaki kod błędu zanotował komp. jednorazowa sprężynka nie oznacza problemów ze wtryskiwaczami, zaś przyczyn kopcenia jest masa ( często pęknięta jedna z rur doprowadzająca powietrze z turbiny do silnika, i oczywiście EGR i kolektor dolotowy. ( kiedyś wymieniałem w swoim zaworki , zrobiłem blisko 80 tysięcy i kopcił na czarno jak dobra lokomotywa, myślałem że poszły ponownie zaworki ale próba przelewowa 14/16/15/16 więc zrobiłem czyszczenie egr-a i kolektora dolotowego -było co czyścić, kopcenie zanikło i teraz czysta ekologia. Reasumując myślę że 700 to jest regeneracja z montażem, przyczyn kopcenia jest bardzo wiele począwszy od wtryskiwaczy poprzez wszelakiego rodzaju nieszczelności na turbinie zakończywszy. Prawdą natomiast jest że jeżeli zaczyna lać jeden to pozostałe są w coraz słabszej kondycji i wymiana ich jest kwestią krótkiego czasu. Powinieneś mieć takie dane jak kody błędów, jak również dane z pomiarów wtryskiwaczy minimum próbę przelewową. Swoją drogą gdzie Ty znalazłeś taki warsztat i który bosh ma takie kolejki? Myślę że masz dużo do przeczytania na tym forum . Pozdrawiam
|