View Single Post
Stary 15-05-2012, 14:00   #1
P. Marcin
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 26
Domyślnie Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkich ?

Panowie, doradźcie mi, bo chyba ktoś chce mnie na kasę naciągnąć, a konkretnie na 5000 zł
i potrzebuje opinii waszej na tej temat.

Mianowicie: Pewnego dnia zapowietrzył mi się filtr paliwa po własnoręcznej wymianie( zalałem za mało ropy) i auto nie chciało
ruszyć. Podstawiłem samochód do mechanika i kazałem by prócz wymiany i odpowietrzeniu filtru zrobili przegląd
bo auto kopciło i mówię, że za jednym razem niech mi posprawdzają co i jak ( pewnie EGR do wyczyszczenia jest itd) i jak coś znajdą to niech dzwonią.

Panowie mechanicy wynaleźli uszkodzony wtrysk i dali go do regeneracji wraz z trzema pozostałymi do przeglądu.
Od dwóch tygodni dalej nie jest zregenerowany bo skarżą się na kolejki w Boshu i auto stoi.
Dziś dzwonię i mówię krótko - auto ma być na jutro zrobione bo nie mam zamiaru czekać następnych dwóch tygodni.

Główny mechanik w odpowiedzi dał mi do zrozumienia że zregenerowany wtrysk został odebrany, lecz nie zaskoczył i jest jakiś problem i jak go zamontuje to auto
będzie chodzić nie równo i tka nie może być. W boshu stwierdzili że skoro auto ma przejachane 160 tys to trzeba wszystkie zregenerować
bo zregenerowany wtrysk od razu się uszkodzi przez tamte trzy ( co według mnie jest bzdurą bo przecież dużo osob na forum wymienia po jednym, dwóch wtryskach i nigdzie tak nie mówią )

Tydzień przed oddaniem auta na warsztat zrobiłem nim w dwa dni 1000km / jedąc średnio powyżej 150km/h i nie miałem
żadnych problemów, żadnych sprężynek nic,więc skąd nagle każą mi wymienić bądź zregenerować wszystkie wtryski za około 5tys zł ?

Tankuje paliwo tylko na shellu i orlenie, dodaję raz na X tys kilometrów środek do czyszczenia wtrysków i jedyny problem ze sprężynkami
miałem zimą przy temperaturze -20 stopni jak gazowałem auto na zimnym silniku.

Co sądzicie o moim przypadku, czy mam doczynienia z partaczami co chcą wydoić mnie na hajs i po znajomości dają komuś z Bosha czy innej firmy
wtrysk do sprawdzenia i regeneracji, a potem każą wymieniać wszystko.

Jak będzie wyglądać praca auta jak każę im wsadzić ten zregenerowany wtrysk bo nie wierzę w ich szczerość.
Co byście zrobili na moim miejscu, proszę o porady gdyż jestem załamany że mam wydać tyle pieniędzy kiedy problemów z autem
nie miałem, prócz tego kopcenia.

Ford Mondeo Titanium X - 2005r
2.0 Diesel.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 25-04-2016 o 12:35
P. Marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem