Wymiana żarników fabrycznych ksenonów
Od jakiegoś czasu pada mi żarnik oryginalnych ksenonów w jednym reflektorze (pracuje od nowości ponad 5 lat, poprzedni właściciel wymienił drugi żarnik 2 lata temu), zaczyna już świecić na różowo. Chcę wymienić od razu dwa, żeby światła świeciły równo. W serwisie zaśpiewali mi za żarnik coś pod 1000 zł (!!!). Przejrzałem ceny żarników D2S w dwóch najbardziej popularnych internetowych sklepach z częściami do Forda - w jednym z nich są żarniki Boscha za 225 zł i Philipsa za 249 zł. Na allegro jest multum aukcji z żarnikami chińskimi za nawet 13 zł oraz głównie z Philipsami i OSRAM, w cenach do 200 zł, chociaż funkcjonuje opinia, że są to w większości podróbki, które mają zły wpływ na przetwornice. Przeglądając opinie w necie znalazłem namiary na sklep Autolight, gdzie żarniki Philipsa 85122+ chodzą w promocji za 119 zł, i który ma dobrą opinię wśród klientów (paragon, faktura, gwarancja 12 miesięcy). Pierwsze pytanie - gdzie polecacie zakup lub gdzie już kupiliście i czy jesteście zadowoleni?
Kwestia kolejna - montaż. W ASO śpiewają za montaż 100 zł plus ewentualnie konieczność regulacji komputerem diagnostycznym za dodatkową opłatą. Znajomy mechanior twierdzi, że zrobi to od ręki bez czary-mary z kompem. Czy wymiana żarników jest tak samo banalna jak zwyklych żarówek czy faktycznie trzeba lepszego speca z kompem?
|