View Single Post
Stary 08-04-2012, 20:14   #4
wojtekcichy
ford::advanced
 
Avatar wojtekcichy
 
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
Domyślnie Odp: 1.6 16v zetec 1996r. popiskiwanie w okolicy katalizatora

Sprawdzić pasek czy nie jest wyciągnięty lub wyślizgany.

Jeżeli jest to typowy 'świerszczowy' dźwięk to przyjrzyj się kołu pasowemu na wale. Jest ono zbudowane z dwóch części przedzielonych gumą (tłumik drgań), i najczęściej to guma się wyrabia i uślizgiwanie się dwóch części powoduje 'świerszczenie'
Najprościej jak można to sprawdzić to wykręcić koło pasowe, zewnętrzną część wkręcić w imadło i spróbować obrócić częścią wewnętrzną, nawet minimalny ciężki obrót świadczy o zużyciu gumy, lub zdjąć pasek, zablokować silnik przed obróceniem się wału i spróbować obrócić koło pasowe.
Można również wziąć stetoskop (ale nie taki jak u lekarza tylko na końcówce z takim pręcikiem) odpalić silnik i przyłożyć do śruby (!! UWAŻAĆ NA WKRĘCENIE W PASEK !!) słychać idealnie.

Nowe koło:
CORTECO (osobiście polecam) 500-700zł
FEBI 300-400zł
tani zamiennik około 200zł
Lub szukać sprawnej używki (50-200zł) ale pytanie jak długo pojeździ?

Ostatnio edytowane przez wojtekcichy ; 08-04-2012 o 20:20
wojtekcichy jest offline   Odpowiedź z Cytatem