http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=142194
takie są póżniej perypetie jeśli się założy niewłaściwe felgi .
Ja osobiście wiem jak to należy zrobić poprawnie bo jestem narzędziowcem ,więc zrobiłem to na odpowiednim sprzęcie sam . Ale koszty poprawnego rozwiercenia to 200 zł w profesjonalnym zakładzie.( nie mam na myśli tu ręcznej wiertarki ) zresztą żaden wulkanizator nie podejmie się tego bo wie jakie mogą być skutki ,tylko odeśle do jakiegoś zakładu ślusarskiego lub tokarza .
Wiec jeśli kolega uważa że to nic nie szkodzi i zbagatelizuje sprawę ,to będziesz jeszcze (odpukać ) miał okazje- jak cię kiedyś wyprzedzi koło z twojego samochodu.
Co do nakrętek 14 stalowych dedykowanych do felg S-Maxa to sprawdż sobie teraz jak będziesz zmieniał koła na letnie co sie z nimi stało . Chodzi mi o stożek nakrętki który powinien prawidłowo osadzić się w gniezdzie (prawidłowo na 14- a jest 12 gniazdo w Mondeo.Volvo.MK3i wielu innych ) .
Dodatkowo S-Max jest wanem i przewiduje się dla niego felgi stalowe
wzmocnione ponieważ jest wyższy i cięższy więc podczas ostrych zakrętów działają na niego inne siły .
To tak jakbyś kupił nowe MADE IN CHINA felgi o których mówią wulkanizatorzy że nie będą ich zakładać bo są wykonane z
plasteliny