View Single Post
Stary 12-02-2012, 12:34   #332
the_eagle
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-09-2006
Skąd: Warszawa
Model: kiedyś mondeo MK5
Silnik: kiedyś 1.5 EB
Rocznik: był: 2016
Postów: 95
Domyślnie Odp: Jak zapalają wasze dieselki w ujemnych temperaturach

Cytat:
Napisał ethernal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Paliwa premium nie koniecznie są z polskich rafinerii. Np. Shell sprowadza V-powery z D (rzadko z NL), Bp swoje Ultimaty też sprowadza z zachodu (D/NL chyba). Natomiast nie jestem pewien czy Gold ze Statoil`u jest przygotowywany w PL przez nich czy tez sprowadzanych z S lub/i N.
Co do Vervy lub Dynamic to wiadomo że są z polskich rafinerii.
Bardzo konkretnie. Jedyne paliwo które faktycznie jest z po za Polski to V-power. Teraz porównaj cenę tego paliwa (mowa o benzynie a nie ON). Pozostałe paliwa tzw premium to zwykły ON m.in z Orleniu plus dodatki. Wiadomo to od lat i do tego nawet przyznaje sie oficjalnie BP czy Statoil. Statoli od wielu lat korzysta z paliw Lotosu a BP z Orlenu. Maja umowę spotową podpisana na cały rok z góry. Możesz sobie znaleźć info o kontraktach przed każdym rokiem - zwykle na jesieni jest info w mediach skąd w przyszłym na tych stacjach będzie paliwo. Nikomu nie opłacało by się sprowadzać paliwa z rafinerii z Niemiec. Jedyna różnica to rafinerie z Białorusi skąd w Polsce sprzedaje się około 10% paliw - głownie na wschodzie. Kupują je także Orlen do swoich stacji. Te paliwa mimo ceł jest tańsze ponieważ Rosja sprzedaje Białorusi ropę po cenach dumpingowych a Białoruś sprzedaje przerobione paliwa na zachód - do Polski i ma za to dolary czy euro. Takie paliwa są kupowane całymi pociągami. Cysterny samochodowe zaopatrują lokalny rynek w promieniu max 200km od rozlewni.


Cytat:
Napisał Deryll Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nasze koncerny tankują się na naftobazie przy wschodniej granicy dokładnie Małaszewicze, w kolejce stoją cysterny BP, Shell i Orlen. Leją z wagonów co przyjechały szerokim torem ze wschodu.
No właśnie http://www.terespol.ug.gov.pl/viewpage.php?page_id=33 to jest dokładnie to o czym pisałem. Szeroki tor z Białorusi dowozi sie paliwo przerobione a sprzedaje na lokalnym rynku.

Cytat:
Napisał huck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koledzy . Tu nie chodzi o to czy ktoś leje depresatory wymienia świece dba lub nie dba. Zakładam ,że każdy normalny użytkownik auta wie co to jest zima i jak do niej przygotować wózek. Wiadomo,że i tak niespodzianek nie unikniemy.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale jeżeli podjeżdżam pod dystrybutor jakikolwiek i płacę świadomie za droższy produkt(i to nie małoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) to oczekuję tej jakości,a nie żeby przy -15*auta warjowały i póżniej doszukujemy się na forach tematów; świeci sprężynka ,brak mocy,nie ma przyspieszenia, nie odpalił itd. powodem tych problemów jest jakość paliw.
Z jakością paliw to nie ma wiele wspólnego. Natomiast nienormalne jest że w zbiornikach zalega paliwo przejściowe pomieszane z zimowym kiedy na zewnątrz są mrozy -25 stopni. Sami właściciele paliw powinni w takiej sytuacji dolewać dodatków do tych paliw aby ich klienci mogli normalnie jeździć. Tymczasem z tym są notoryczne problemy. Jedynym ratunkiem jest po prostu dolewanie dodatków we własnym zakresie.

Cytat:
Napisał huck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pożniej czytam ,że fordom lecą wtryski bo taki ich urok.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie słyszałem żeby wytrącająca się parafina uszkodziła komuś wtryski.

Cytat:
Napisał huck Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokąd będziemy się tak dawać walić po rogach i kto z tym zrobi porządekGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. kilka razy z rzędu przez 4lata odwiedzałem Bułgarię. byłem tam eskortem 1,8 benzyna Mondeuszem mk I i mk IItdi TINA 2,2 DI i mk III tdci (mondi jest niezawodny na te ich kęte drogi).możecie wierzyć lub nie na rumuńskim i Ukraińskim paliwie auta spalały prawie cały litr mniej niż na naszym.
Nie wierze w bajki. Różnic po między naszym paliw a Bułgarskim nie ma na tyle aby samochód spalał o 15-20% mniej paliwa to fizycznie nie możliwe. Natomiast dlaczego tak jest to wynika z różnych rzeczy np spokojniejszej jazdy na wakacjach, lepszych dróg z mniejszą ilością samochodów, mniej wyprzedzania tirów itd.


Cytat:
Napisał m-cin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To teraz na kolanach do Częstochowy, żeby pompa i wtryski przeżyły ten "eksperyment"...
Kilka litrów PB na 70l zbiornik nie zaszkodzi o ile ktoś nie będzie tego robił non stop. Wyjątkowo nie ma problemu. Następnym razem stosować środki do tego przeznaczone a nie PB która zmniejsza smarowanie wtrysków.

Cytat:
Napisał Qvadrat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zróbcie mały test, weźcie każdego paliwa po trochu do różnych słoiczków i wstawcie do zamrażalnika i obserwujecie... Kolega tak zrobił ze zwykłym ON I goldem z tej samej stacji statoil... w zwykłym po kilku godzinach wytrąciła sie parafina, a w goldzie nie... poza tym juz sam kolor obu paliw świadczy o różnicy... sprawdźcie sami...
Gold zima to może być arktyczny ON z Orlenu z dodatkami a wiec parafina wytrąca się przy -30. Niestety jest droższy i nie wszystkie stacje kupują takie paliwo. Ja przedwczoraj kupiłem z Bliskiej ON za 5.67 za litr i jest to arktyczny ON z temp -33 stopnie. Podczas gdy BP to 5.86zł za zwykły ON a ultimate to 5.99. Poprzednie tankowanie także arktyczny -30. Dodatków nie dolałem bo w końcu zapomniałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Samochód normalnie odpalał przy -25. Tak wiec przestańmy opowiadać bajki o paliwie premium. Owszem są lepsze ale wcale nie oznacza że na nich odpalimy a na zwykłych nie. Ja dwa lata temu nalałem BP Ultimate i przy -18 wytrąciła się parafina samochód ładnie odpalił a po 3km sprężynka i zabawa w odpalanie i zatrzymywanie - masakra.

Cytat:
Napisał Qvadrat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
poza tym jest jeszcze drugie dno z lepszymi paliwami, otóż są one droższe i schodzą słabiej, więc dostawy są rzadziej i każdy spadek temperatury powoduje, że dowożone są paliwa z większą tolerancją na zimno, ale jak tu doweźć takie paliwo, jak to przywiezione wcześniej sie jeszcze nie sprzedało... i potem ktoś to wleje i zonk...

zresztą tankując po różnych stacjach nigdy nie wiadomo co zostaje w filtrze i ktróre paliwo przyczyniło się do uziemienia auta... zwłaszcza na stacjach w ajencji...
Dokładnie tak. Moje problemy z ON Ultimate wynikały z mrozów -18 w grudniu w zeszłym roku kiedy to od 15 listopada jest ON przejściowy. Mogę sobie wyobrazić że ten ON to był właśnie taki pomieszany zimowy z przejściowym a -18 to była granica...
__________________
--
Pozdrawiam
Rafał

W pogoni za marzeniem
the_eagle jest offline   Odpowiedź z Cytatem