View Single Post
Stary 10-02-2012, 08:00   #34
Fishman
ford::beginner
 
Avatar Fishman
 
Zarejestrowany: 15-12-2011
Skąd: Zielona Góra
Model: Fusion FX Silver
Silnik: 1.4i 80KM
Rocznik: 2005
Postów: 20
Domyślnie Odp: jaki akumulator do fuzji

Cytat:
Napisał Mar78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie chcę się sprzeczać, ale zawsze mnie uczono, aby pojemność nowego nie była większa niż 10% pojemności starego.
Czyli w naszym przypadku 60Ah * 1,1 = 66Ah
A wynika to z...?

Cytat:
Napisał Mar78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Polecam artykuł
Cytat:
Napisał Mar78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A kiedy zniknęły te samochody z ujemnym bilansem energetycznym? Jakaś mądra dyrektywa UE zakazująca "ujemnego bilansu" wyszła? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem, wiem... Odpowiesz mi: "wraz ze zniknięciem prądnic". Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Generalnie rozumiem o co Ci chodzi, bo teoretycznie masz rację. Z zasady dla nowych aut bilans jest > 0. Ale ja jestem uparty i podam Ci prosty przykład (skrajny): diesel, warunki pogodowe -24*C, włączona ogrzewana tylna szyba i wentylator nadmuchu, trasa 5km, w tym 4 gaszenia auta i postój z wyłączonym silnikiem za każdym razem po 15min. Bilans dodatni wyjdzie? Nie sądzę.
Podajesz przykład dość ekstremalny, jednak dalej nie widać tu żadnej przewagi (poza kosztową) na korzyść mniejszej pojemności akumulatora.

Cytat:
Napisał Mar78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dla własnej satysfakcji, akumulator można wsadzić nawet z Ikarusa, tylko proste pytanie: "po co?"
Niedoładowany aku bardzo szybko się zasiarczy i traci swoje właściwości, a to wygeneruje kolejne koszty.
Właśnie, niedoładowany.
Proste pytanie: który będzie bardziej niedoładowany?
Biorąc pod uwagę krzywe pojemności akumulatora względem poboru prądu - przy rozruchu mniejszy akumulator straci większy ładunek.
Ładunek dostarczony w czasie jazdy przez alternator jest zbliżony w przypadku obydwu akumulatorów (dla większego może być nawet większy, ze względu na mniejszą rezystancję wewnętrzną).

Zatem akumulator o większej pojemności będzie mniej rozładowany po jednym kursie, dodatkowo będzie to mniejszy procent jego całkowitej pojemności.

Wsadzanie akumulatora o większej pojemności może nie mieć uzasadnienia ekonomicznego, ale elektryczne ma zawsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Śmierć, zniszczenie i szynszyle.
Fishman jest offline   Odpowiedź z Cytatem