Cytat:
Oglądałem dwa modele jeden po liftingu z silnikiem TDCI 86 koni 145tys i drugi TDE 94tys też 86 koni.
|
Transit tdci to układ wtryskowy common-rail. Z tym układem krótki niski Transit ma najczęściej przedni napęd, silnik 2,0 o mocy 125KM.
Pozostałe modele o niższych mocach mają oznaczenie tddi (pompa rotacyjna Boscha).
Moim zdaniem Transity o mocach 75 i 85 KM to typowe miejskie dostawczaki. Do tras dłuższych, w tym autostradowych zdecydowanie potrzeba większych mocy. Wchodzi w rachubę tddi 100KM lub tdci 125KM.
Tdci z tych lat uchodzą za bardziej zawodne, lepiej było po 2004 roku.
Natomiast klasyczny układ wtryskowy tddi na pompie Boscha uchodzi za bardziej odporny.
Po 2006 roku wszystkie Transity to już tdci.
Ja mam 2,0tdci i jeździ się bardzo fajnie, ale koszty napraw układu wtryskowego są duże.
125KM w małym blaszaku prawie się nie spotyka, bardziej w busach i w większych nadwoziach.
W praktyce: szukaj tddi 100KM.