View Single Post
Stary 24-10-2011, 12:39   #30
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: Różnica w przełożeniach skrzyni pięcio- i sześciobiegowej

Jeszcze raz pragnę podkreślić że moje wypowiedzi to tylko sprzeciw przeciwko wypowiedziom nie mającym żadnych podstaw czyli takim jak to zrobił kolega Piksel.

Złozoność polegająca na dodaniu kolejnego wałka z kołami zębatymi nie powoduje że jest takie rozwiązanie bardziej awaryjne (tudzież nie wzrasta diametralnie jego skomplikowanie - ma to na celu optymalizację przełożeń oraz oczywiście zachowanie rozsądnej wielkości skrzyni), waga skrzyni też nie ma na to wpływu.

Można sie zastanawiać czy szósty bieg jest potrzebny np. komuś kto jeździ po mieście - według mnie nie jest mu potrzebny, przyda się osobom jeżdżącym "w trasy" szczególnie po autostradach. Więc możemy oceniać jego przydatność użytkową w zależności od zastosowania auta ale nie awaryjność przy braku danych o jej występowaniu.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem