Cytat:
Czyli jak powinno sie startować, żeby osiągnąć najlepszy wynik i nie spalić sprzęgła ???
|
Ja czasami startuje z 2go biegu, jak jest potrzeba
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzieki czemu urywam jakies 0,5sec !! Najleprzy czas 0-100km/h jaki wykrecilem to 8sec. a Mondek mial wtedy 360Nm/155KM. (zmieniajac biegi 1-2-3 robie 100 nieco wolniej bo w 8,5sec.) Technika polega na tym ze trzeba nie jako przelamac w sobie wewnetrzny opor i strach ze jak gwaltownie puscisz sprzeglo na 2gim biegu to cos sie napewno uszkodzi
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie ma co ukrywac ze ciezkie przednionapedowe auto z coprawda mocnym ale turbodoladowanym silnikiem diesla to nie jest najleprze polaczenie jesli chodzi o dynamiczne starty
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ogolnie to wciskasz gaz do dechy i przy 2500obr subtelnie ale zdecydowanie puszczasz sprzeglo tak zeby zanim silnik osiagnie 3000obr puscic je zupelnie. ( nie strzelamy ze sprzegla !!!) Rusza sie umiejetnie puszczajac sprzeglo gdy silnik uzyska odpowiednie obroty ciagle sie wkrecajac po wcisnieciu gazu do dechy i nie puszcza sie gazu nawed na ulamek sekundy, zwlaszcza w silniku turbodoladowanym. Operujesz sprzeglem, a nie gazem
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak puscisz sprzeglo za szybko i za gwaltownie to auto sie zadusi i zgasnie. Jak za puzno i zbyd gwaltownie to zaczniesz niepotzebnie mielic kolami, a jak zbyt puzno i zbyt subtelnie to porostu zaczniesz palic sprzeglo. Trzeba troche pocwiczyc bo nie jest to latwe
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Problem ze nawed Tico
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jest szybsze z pod swiatel od Mondeo sprowadza sie wlasciwie do krotkiego zestopniowania skrzyni biegow i duzej bezwladnosci samego silnika. Pierwszy bieg jest nie-efektywny, spora czesc moc silnka idzie w rozkrecanie masy wirujacej samego silnika zamiast w przyspieszanie auta. Dochodzi lag turbiny i limiter mometu obrotowego. Ledwo ruszysz z miejsca i juz musisz zmieniac bieg przez co tracisz czas, a takie Tico dalej przyspiesza i wyskakuje przed ciebie. Zapinasz dwojke i je doganiasz, ale faktu ze wyszlo przed ciebie juz nie zmienisz
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.