Odp: elektryczne EGR - błąd p0404 - jak sprawdzić silniczek ?
Ja osobiście jednak nie próbowałem przekładania czujnika, ponieważ po pierwszym rozłożeniu zaworu i wyczyszczeniu sekcji mechanicznej przestały pojawiać się błędy związane z EGR. Rezystancja czujnika położenia wróciła do normy (~2-3 kOhm). Niestety, silnik nadal dość często szarpie.
Po około 1500 km doszedł błąd od turbiny: P132B. Po przejechaniu około 2000 km rozebrałem EGR ponownie: był jeszcze bardziej zabryzgany olejem i sadzą. Sadza dostała się nawet do części z silnikiem elektrycznym i przekładnią. Najwidoczniej jest przedmuch spalin z części "dolotowej". Inną sprawą jest dość spory luz na tłoczku (grzybku). Dochodzę do wniosku że bez wymiany się nie obejdzie, bo nie mam pomysłu jak zlikwidować luzy i uszczelnić ten zawór.
PS: z informacji z ASO wynika że dotychczasowy numer FINIS tego zaworu, t.j. 1555667, zmienił się - być może zmienił się producent?
|