Ja również mam u siebie "klasyczny" problem z tym EGR.
Po rozebraniu w części "zębatkowej" mechanizmu była wilgoć i coś w stylu wapiennego osadu przy otworze, którym ta wilgoć powinna była się wydostać. Mechanicznie zawór wydawał się OK. Niestety, po czyszczeniu i smarowaniu, czujnik położenia zaworu nadal sprawia problemy. Regularnie dostaję błędy P0406 i chwilę później P0401, najczęściej w czasie jazdy pod górę przy częściowym obciążeniu. Zdarza się też szarpanie przy dodaniu gazu po zmianie biegu.
Stąd 3 pytania i mała prośba do właścicieli podobnego EGR. Czy mógłby ktoś zmierzyć u siebie rezystancję czujnika między pinami 2 oraz 6 w gnieździe (ostatnie zdjęcie w poście nr 4). Na forum zza Odry ktoś podał wartość 1,8 kiloomów jako prawidłową (
http://178.77.103.180/showthread.php?t=56446). U mnie rezystancja spoczynkowa (zawór zamknięty) to około 5,5 kilooma, zmienia się o około 1 kOhm po wciśnięciu czujnika wkrętakiem (otwarcie zaworu).
Czy w dokumentacji serwisowej lub w IDS znajdują się informacje na temat oczekiwanej rezystancji czujnika lub napięć na nim?
Chciałbym wykorzystać wszystkie inne opcje zanim wydam ponad tysiąc na nowy zawór. Jednak jeśli to się nie uda, to czy po wymianie na nowy konieczne jest skasowanie IDSem zapamiętanych parametrów w PCM, czy może wystarczy odłączenia akumulatora?