Temat: [Mondeo 1996-2000] wymiana płynu wspomagania
View Single Post
Stary 19-04-2011, 19:06   #3
Maddragon
ford::advanced
 
Avatar Maddragon
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Xsara Picasso Exclusive
Silnik: 1,8 16V KME Nevo
Rocznik: 2002
Postów: 289
Domyślnie Odp: wymiana płynu wspomagania

Gepard jeśli nie chce Ci się cudować a płyn masz jeszcze czerwony a nie brązowy, to najprostszym sposobem jest: kupić 1L oleju do wspomagania np. MOBIL ATF 220 DEXTRON II (sam taki zalałem) i wyssać za pomocą cienkiej strzykawki lub małej gruszki, to co jest w zbiorniczku i zalać nowy. Po paru dniach operację powtórzyć, jak się trochę wymiesza. I tak aż kolor będzie przezroczysto malinowy. Niestety w ten sposób zużywasz więcej oleju niż przy normalnej wymianie, ale nie zapowietrzasz układu.
Ja natomiast odkręciłem korek od zbiorniczka wypiąłem go od nadkola i po prostu obróciłem delikatnie tak aby wszystko wylatywało ze zbiorniczka do jakiegoś naczynia. Najlepiej wtedy mieć pomoc drugiej osoby, która odpali silnik i przekręci na maxa w lewo i w prawo kierownicą, wtedy bez mała 100% płynu usuwane jest z układu. Zalewasz nowy płyn i kręcąc kierownicą odpowietrzasz układ. Powolne ruchy kierownicą od max lewo do max prawo. U mnie trwało to jakieś 5 minut zanim pompa się wyciszyła. Bo podczas tego odpowietrzania pracuje trochę głośniej. Po wlaniu świeżego oleju kontroluj stan jego w zbiorniczku, bo go trochę wciągnie. Dolewaj do minimum, jak pompa ucichnie to dolej do max i po robocie.
Pozdro.
__________________

"Wszystko co najlepsze jest w ludziach"
"Mózg jest jak spadochron, działa jak jest otwarty"
Maddragon jest offline   Odpowiedź z Cytatem