Cytat:
z reguły są dwa objawy zacięcia się termostatu:
1. silnik się grzeje, a nie ma żadnych innych objawów (płyn jest, olej jest itp). Oznacza to że termostat zaciął się w pozycji zamkniętej.
2. silnik się nie dogrzewa. Wtedy należy sprawdzić czy chłodnica robi się ciepła zanim temp na wskazówce przekroczy ok 70st. jeżeli chłodnica jest już wtedy ciepła oznacza to że termostat się nie domyka i częściowo (lub całkiem) puszcza płyn na duży obieg.
Ja moje zepsute termostaty diagnozowałem zawsze przez dotknięcie chłodnicy jak tylko drgnęłą wskazówka temp. Przeważnie niestety chłodnica już wtedy była ciepła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie pomylcie tylko chłodnicy płynu z żadną inną chłodnicą (np. klimy, albo intercoolera)
|
Masz rację, z autopsji wiem że najczęściej termostat "puszcza"płyn na chłodnicę, czyli od razu działa tzw.duży obieg i zimą silnik jest niedogrzany ,a co za tym idzie jest słabe ogrzewanie wnętrza.