Odp: Czerwone koło zębate z wykrzyknikiem i tryb serwisowy
Ta kontrolka napewno nie jest powiązana z błędem świecy. Jedna uszkodzona świeca nie zapala żadnej kontrolki, tylko zostawia zapis w logu z błędami, który to odczytali ci mechanicy. Urwanie świecy, czy jej końcówki też nie powoduje konieczności zdjęcia głowicy, można sobie z tym poradzić w inny sposób, a najczęściej urywa się spalona końcówka i wpada do cylindra. Wtedy bierzemy endoskop, odkurzacz komplet wężyków i poprzez otwór w wtrysku (więszy niż od świecy) wysysamy wszytkie kawałki, a endoskopem kontrolujemy prace. Jeżeli mechanicy, po zapaleniu i nawet samoistnym zgaszeniu czerwonego kółka z wykrzyknikiem, odczytali jedynie błąd świec żarowych to zmień mechaników. Zwykłym elem327 za 50zł da się więcej wyciągnąć informacji, a takowe muszą być skoro zapaliła się kontrolka. Ponadto pisałes że nie masz problemu z odpalaniem, a 1.6 TDCi zapala na mrozie bez problemu nawet z uszkodzonymi świecami, jedynie dymi niedopalonym paliwem do czasu rozgrzania się.
Pozdrawiam
Damian
|