View Single Post
Stary 14-01-2011, 11:34   #7
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: Czerwone koło zębate z wykrzyknikiem i tryb serwisowy

Ta kontrolka napewno nie jest powiązana z błędem świecy. Jedna uszkodzona świeca nie zapala żadnej kontrolki, tylko zostawia zapis w logu z błędami, który to odczytali ci mechanicy. Urwanie świecy, czy jej końcówki też nie powoduje konieczności zdjęcia głowicy, można sobie z tym poradzić w inny sposób, a najczęściej urywa się spalona końcówka i wpada do cylindra. Wtedy bierzemy endoskop, odkurzacz komplet wężyków i poprzez otwór w wtrysku (więszy niż od świecy) wysysamy wszytkie kawałki, a endoskopem kontrolujemy prace. Jeżeli mechanicy, po zapaleniu i nawet samoistnym zgaszeniu czerwonego kółka z wykrzyknikiem, odczytali jedynie błąd świec żarowych to zmień mechaników. Zwykłym elem327 za 50zł da się więcej wyciągnąć informacji, a takowe muszą być skoro zapaliła się kontrolka. Ponadto pisałes że nie masz problemu z odpalaniem, a 1.6 TDCi zapala na mrozie bez problemu nawet z uszkodzonymi świecami, jedynie dymi niedopalonym paliwem do czasu rozgrzania się.

Pozdrawiam
Damian
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem