View Single Post
Stary 18-11-2010, 10:58   #1
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Demontaż kolektora ssącego Mondeo MK3

Całość została zaczerpnięta z forum MKP, opis wraz ze zdjęciami wykonany został przez klubowicza MKP danielWr. Postanowiłem wkleić całość u nas na forum, gdyż nie wszyscy korzystają, a nawet nie wiedzą o czymś takim jak MKP.
tu jest link do tematu:
http://www.mondeoklubpolska.pl/modul...r=asc&start=20
Pozdrawiam

Od jakiegoś czasu hałasowały mi klapki w kolektorze ssącym. Po przeczytaniu wszystkich postów na forum lekko się przestraszyłem wizja rozlecenia się tego ustrojstwa i zaoraniu silnika.

Do operacji wymontowania klapek potrzebne będą bodajże klucze 8 i 10(przyda się z przedłużką klucza 10 około 20cm bez tego będzie ciężko odkręcić śruby pod kolektorem)

1.Odkręcamy przepustnice na rysunku oznaczone 2 (można wyjąć akumulator żeby mieć lepszy dostęp do dolnych śrub przepustnicy) i linkę od tempomatu o ile jest na rysunku oznaczone 1.
http://images47.fotosik.pl/187/53a75748f896a50c.jpg

2.Odkręcamy silniczek krokowy
http://images41.fotosik.pl/182/983118582c097ed0.jpg

3.Odpinamy wtyczki wiązki elektrycznej (pozwoli na odsuniecie wiązki z góry). Niestety trzeba tez zdjąć/zerwać kilka opasek z instalacji wiec warto się wcześniej zaopatrzyć w nowe.
http://images49.fotosik.pl/186/0ae6ed3ee16cd71e.jpg

4 Odkręcamy śruby mocujące kolektor do ich zlokalizowania przyda się obrazek zaczerpnięty ze stronki http://www.robertjenkins.co.uk/mondeo/index.php, kolektor z ponumerowanymi śrubami
http://images45.fotosik.pl/182/e8d8f71ea7504cca.jpg. Z śrubami 1,2,3,4,6 nie ma większego problemy. Do śruby 5 przy pomocy przedłużki dostaniemy się pomierzy żeberkami kolektora. Do 7 trzeba się dostać pod/obok pompy wspomagania. Śrubę 8 najlepiej odkręcić od spodu samochodu (można lekko podnieść na lewarku i wsunąć sie pod samochód). Po odkręceniu odchylamy lekko linki i przewody, przyciągamy kolektor lekko do siebie (stojąc przed autem) i delikatnie unosimy do góry.

Po wyjęciu kolektora widzimy mniej więcej coś takiego
http://images50.fotosik.pl/181/9741d168d2f1311c.jpg
http://images38.fotosik.pl/177/1b2b358076e770c0.jpg

Ogólnie klapki były wyrobione (a dokładnie oski klapek wchodzące w budowę przepustniczki), jak widać na zdjęciu klapki wyrobiły wyżłobienia w pręciku,ośce klapek (ciężko to nazwać).
http://images41.fotosik.pl/177/a460f16c288204f9.jpg
http://images39.fotosik.pl/178/358b65e20c52cabc.jpg
http://images45.fotosik.pl/182/55c8db537f095ad7.jpg

Po obejrzeniu klapek zapadła decyzja ze zostają. Odwróciłem tylko ośkę klapek o 180stopni tak aby wyżłobienia były w innych miejscach
http://images49.fotosik.pl/181/9f3ff5180fa26b3e.jpg
http://images44.fotosik.pl/182/0c1c4b7c31662e23.jpg

Przy okazji warto wyczyścić przepustnice i krokowiec.
http://images40.fotosik.pl/177/1376ef9adcad1ca1.jpg
http://images41.fotosik.pl/177/7bd5eb7b82da86bf.jpg

Do mycia używałem Nitro.To by było na tyle. Mam nadzieje ze komuś się przyda. Jeżeli zrobiłem coś niezgodnie ze sztuka to skorygujcie Język
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem