View Single Post
Stary 09-11-2010, 21:50   #8
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Instalacja dodatkowego podgrzewacza cieczy w TDCI - opis {mondeo}

Cz 8.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ściśnięcie głównego przewodu ściskiem uniwersalnym.

Przed przystąpieniem do decydującego starcia, trzeba zabezpieczyć się przed wyciekiem płynu. Zdjęcie pokazuje jak można to zrobić.

Z obserwacji ilości wyciekającego płynu mogę przypuszczać, że powinno wystarczyć zaciśnięcie tylko jednej strony, tej pokazanej na zdjęciu. Właśnie z tej strony płyn leje się bardziej. Z drugiej zamontowany jest zawór odcinający. Jednak dla zasady zacisnąłem oba kierunki (drugi ścisk jest powyżej belki w kierunku turbiny – tutaj niewidoczny).
Potrzebne będzie również naczynie do łapania lejącego się płynu.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gotowy układ.


Po upływie 10, maksymalnie 20 minut i po kilku poprawkach układ był już zmontowany na gotowo.


Jak to się stało ?
Do ściągania sprężynujących pierścieni zaciskowych zaopatrzyłem się w szczypce warsztatowe proste, z długimi i rowkowanymi szczękami (w żadnym przypadku nie gładkie). Ich rozwarcie musi być dość spore, w granicach 35 - 40mm.
  • Na istniejącej instalacji, ze złączki trzeba daleko zsunąć pierścienie wzdłuż przewodów do góry. Teraz można rozłączyć przewody i wyjąć złączkę –trochę będzie lał się płyn i dobrze by było mieć pomoc aby podstawić wysoko naczynie.
  • W pierwszej kolejności zająłem się wężem z zaworem (to ten z niewidocznym zaciskiem).
  • Po przymierzeniu węża założonego na podgrzewacz wybrałem miejsca gdzie uda się osiągnąć linię prostą na tyle długą, aby wcisnąć łącznik w oba węże i tam przeciąłem nożem oryginalny wąż. Odcięty kawałek wędruje do kosza.
  • Do skróconego węża wędruje złączka. Pierścień który był dotychczas powyżej ściągamy w dół i zakładamy na złączkę.
  • Do złączki przymierzmy nowy wąż i obcinamy go tak, aby złączka weszła w niego. Na skrócony nowy wąż zakładamy pierścień zaciskowy, jeszcze przed wciśnięciem go na złączkę. Drugi pierścień jest na drugim końcu zluzowany aby umożliwić obracanie wężem.
  • Po nałożeniu węża na złączkę, można zacisnąć oba pierścienie – jeden na złączce, drugi na podgrzewaczu.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Umiejscowienie złączki 1.


Z drugim wężem postępujemy analogicznie.
  • Wąż obracamy odwrotnie niż jest zamontowany fabrycznie (kolankiem do podgrzewacza)
  • Zakładamy pierścień na koniec węża przyłączany do podgrzewacza i wsuwamy go głębiej aby nie przeszkadzał.
  • Wąż zakładamy na podgrzewacz.
  • Przypasowujemy ułożenie węża i odcinamy go – powstaje zgrabne kolanko.
  • Na skrócony koniec zakładamy pierścień i przesuwamy kawałek wzdłuż węża.
  • Oryginalnego węża z instalacji nie trzeba skracać (chyba, że minimalnie).
  • Wciskamy złączkę w oryginalny wąż.
  • Pierścień który był uniesiony do góry wędruje w dół i uszczelnia złączkę.
  • Przycięty przewód (kolanko) wciskamy na złączkę.
  • Zsuwamy pierścień na złączkę.
  • Gotowe!
Całość jest w zasadzie banalna. Jednak ciasnota pod autem i cieknący płyn (przy intensywnych manewrach ścisk trochę przepuszcza) który po zalaniu rąk zaczyna szczypać, potrafią dać w kość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodatkowym utrudnieniem są złączki do których łączenia trzeba używać sporej siły.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Umiejscowienie złączki nr 1 (po prawej) i złączki 2 (po lewej).

Na koniec zostaje przyłączenie masy do podgrzewacza.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przyłącze do najbliższego punktu masy.

Do wykonania tego połączenia wskazany będzie taki sam przewód jak zasilający podgrzewacz - 4mm2 (najlepiej czerwony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.).
__________________
FORD Club Polska

Ostatnio edytowane przez Pablo_X ; 01-01-2014 o 17:50
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem