View Single Post
Stary 09-11-2010, 21:49   #7
Pablo_X
ford::specialist
 
Avatar Pablo_X
 
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
Domyślnie Odp: Instalacja dodatkowego podgrzewacza cieczy w TDCI - opis {mondeo}

Cz 7.


Instalacja – część praktyczna

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zamocowany podgrzewacz z założonymi wężami.


Do zamocowania podgrzewacza na swoim miejscu wykorzystałem „talerzyk” przeznaczony do mocowania wygłuszenia który był w tym miejscu. Dolne mocowanie z wykorzystaniem wykonanej adaptacji skręcone za pomocą nakrętki samo kontrującej.

Teraz zasadnicza przymiarka węży.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niespodzianka przy przymiarkach węży do zamocowanego podgrzewacza. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Po oględzinach i kilku przymiarkach okazało się, że układ nie pasuje idealnie. Dlatego oryginalnego układu węży nie było sensu na siłę zachowywać, choć wydawał się prosty do wykonania. Tym bardziej, że w miejscu gdzie był plastikowy uchwyt do mocowania węża było zrobione przyłącze dla masy. Kręcąc wężami, udało się ustalić optymalny układ (i nawet krótszy od oryginału).

Oczywiście, można próbować wymienić przewody w całości na te dedykowane, ale nie widzę szans na wykonanie tej operacji bez wyciągania silnika. Jeśli ktoś dokona tego to proszę o info – dostanie krzynkę browca i medal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bez zbędnej zwłoki zabrałem się za drobną przeróbkę instalacji. Do tego potrzebna była dodatkowa złączka.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oryginalna złączka węży – widok z boku.


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oryginalna złączka węży – widok z przodu.


Cała instalacja wymaga dwóch takich złączek. Jedna jest już w instalacji a w drugą złączkę trzeba się będzie zaopatrzyć – najlepiej odwiedzić jakieś „second hand” z fordami. Może w ASO też da się to kupić? Można próbować zastąpić oryginalny łącznik np. rurką miedzianą jeśli ktoś ma, ale jak to się będzie spisywało po założeniu opasek nie mam pojęcia.

Patrząc na oryginalną złączkę, jej średnica wynosi ok. 17,5mm. Kołnierz który zapobiega zsunięciu ma 20-21mm więc wychodzi całkiem ciasno.
__________________
FORD Club Polska

Ostatnio edytowane przez Pablo_X ; 01-01-2014 o 17:48
Pablo_X jest offline   Odpowiedź z Cytatem