Cytat:
Ten zawór EGR jest do auta z DPFem (gdyby ktoś wnikał). Posiada dodatkowo wygaszacz silnika.
|
tak dokładnie, co to jest ten wygaszacz silnika? to chyba on wygasił mi silnik na blisko 2 tyg.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymontowałem EGR'a - wyczyściłem zasyfiony środek, szczególnie w okolicy tłoczka, ale nie wiele to dało - zapalił normalnie, ale po jak go zdławiłem wyższym biegiem to znów umarł
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wyjąłem go ponownie i rozkręciłem mechanizm napędowy tłoczka (przekładnie +silnik elektryczny).
Całość zamknięta jest metalowym dociskiem z zaczepami, które łatwo podważyć.
Ku mojemu zdziwieniu ze środka wysypało się z pół garści szarego sypkiego syfu podobnego do pisku z ulicy.
Po otwarciu (większą część 'piachu' wysypałem , reszta widoczna na gazecie):
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nic dziwnego, że z garścią piachu mechanizm nie działał i pojawił się błąd p0404, ale skąd się tam tyle tego wzięło ?
Choć całość wyglądała na porządnie zamkniętą to z jednej strony do środka dostawała się wilgoć i metal trochę skorodował (korpus jak i koła zębate)
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Całość przeczyściłem i nasmarowałem. Sprawdziłem silnik działał, choć miał chyba dość niski opór ok 7 Ohm.
Złożyłem do kupy starając się mocno zacisnąć pokrywę, aby wilgoć już nie wchodziła.
Dość się zdziwiłem, że po podłączeniu zasilania - silniczek próbuje, ale nie daje rady
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Okazał się,że jak za bardzo ściśnie się pokrywę przyblokowują się zębatki.
Popuściłem trochę i zamontowałem - auto odpaliło bez problemu
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na każdych obrotach chodzi równo. Jeżdżę drugi dzień i chyba wszystko OK
W moim przypadku problemem był zasyfiały mechanizm zaworu EGR (tego nowszego - elektrycznego)
Auto nie ma jeszcze 4 lat, wiec trochę mnie zdziwiło tak duże zanieczyszczenie mechanizmu.
Co do zasilania to dalej nie wiem jakim napięciem silnik jest zasilany (nie sprawdzałem tego - pewnie zmienia się od wielkości otwarcia zaworu) - sprawdziłem za to piny we wtyczce odpowiedzialne za zasilanie:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i tak zasilanie to piny 1 i 5
1 +
5 -
Podłączenie zasilania w ten sposób otwiera zawór (tłoczek). Sam tłoczek posiada sprężynę i automatycznie wraca do zamknięcia jeżeli cofniemy napięcie.
Pozdrawiam
pba