View Single Post
Stary 27-09-2010, 08:39   #4
pba2
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-04-2005
Skąd: Gdansk
Model: Mondeo mk3 kombi
Silnik: tdci 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 62
Domyślnie Re: Odp: elektryczne EGR - błąd p0404 - jak sprawdzić silniczek ?

Cytat:
Napisał Pablo_X Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten zawór EGR jest do auta z DPFem (gdyby ktoś wnikał). Posiada dodatkowo wygaszacz silnika.
tak dokładnie, co to jest ten wygaszacz silnika? to chyba on wygasił mi silnik na blisko 2 tyg. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wymontowałem EGR'a - wyczyściłem zasyfiony środek, szczególnie w okolicy tłoczka, ale nie wiele to dało - zapalił normalnie, ale po jak go zdławiłem wyższym biegiem to znów umarł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wyjąłem go ponownie i rozkręciłem mechanizm napędowy tłoczka (przekładnie +silnik elektryczny).
Całość zamknięta jest metalowym dociskiem z zaczepami, które łatwo podważyć.

Ku mojemu zdziwieniu ze środka wysypało się z pół garści szarego sypkiego syfu podobnego do pisku z ulicy.

Po otwarciu (większą część 'piachu' wysypałem , reszta widoczna na gazecie):

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nic dziwnego, że z garścią piachu mechanizm nie działał i pojawił się błąd p0404, ale skąd się tam tyle tego wzięło ?

Choć całość wyglądała na porządnie zamkniętą to z jednej strony do środka dostawała się wilgoć i metal trochę skorodował (korpus jak i koła zębate)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Całość przeczyściłem i nasmarowałem. Sprawdziłem silnik działał, choć miał chyba dość niski opór ok 7 Ohm.

Złożyłem do kupy starając się mocno zacisnąć pokrywę, aby wilgoć już nie wchodziła.
Dość się zdziwiłem, że po podłączeniu zasilania - silniczek próbuje, ale nie daje rady Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Okazał się,że jak za bardzo ściśnie się pokrywę przyblokowują się zębatki.
Popuściłem trochę i zamontowałem - auto odpaliło bez problemu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na każdych obrotach chodzi równo. Jeżdżę drugi dzień i chyba wszystko OK

W moim przypadku problemem był zasyfiały mechanizm zaworu EGR (tego nowszego - elektrycznego)
Auto nie ma jeszcze 4 lat, wiec trochę mnie zdziwiło tak duże zanieczyszczenie mechanizmu.

Co do zasilania to dalej nie wiem jakim napięciem silnik jest zasilany (nie sprawdzałem tego - pewnie zmienia się od wielkości otwarcia zaworu) - sprawdziłem za to piny we wtyczce odpowiedzialne za zasilanie:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

i tak zasilanie to piny 1 i 5
1 +
5 -

Podłączenie zasilania w ten sposób otwiera zawór (tłoczek). Sam tłoczek posiada sprężynę i automatycznie wraca do zamknięcia jeżeli cofniemy napięcie.

Pozdrawiam
pba
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg EGR_podPokrywka.jpg (29.4 KB, 1189 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg EGR_korozja.JPG (42.1 KB, 1153 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg EGR_gniazdoZasilania.jpg (25.4 KB, 1150 wyświetleń)
__________________
-----
mk3'2006 tdci 130KM, kombi
pba2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem