Cytat:
Jak sprawdzić bez rozbierania czy dwumasa do wymiany?? Oglądałem auto, które przez pół roku zrobiło 45 tkm i ciągało kempingi. Poza kilkoma mankamentami do poprawienia auto było OK. Kusi mnie ale boję się tej dwumasy po kempingach bo sprzedawca tego nie ukrywał ile w pół roku przejechał
|
Spory przebieg, nie powiem, jestem pod wrażeniem.
Dotychczas największy z jakim się spotkałem to znajomy taksówkarz wożący ludzi na lotnisko - robi 100 000 rocznie. Auto ma zawsze super zadbane, wszystko robione na czas itp. Ciągając przyczepy dostaje w d... nie tylko sprzęgło ale też cały układ przeniesienia napędu - skrzynia, półośki (słynny wieloklin), przeguby... trzeba się dobrze przyjrzeć, szczególnie czy przy gwałtownych zmianach obciążenia na 5/6 biegu (puszczasz gaz i za chwilę wciskasz mocno, puszczasz znowu) nie ma jakiś mocnych stuków.
Cytat:
To jeszcze ja się wtrące w dyskusję......z tytułu posiadania od niedawna MK2 1,9TDI 115Km, rok prod.2002, chciałbym się dowiedzieć jakie są objawy padania dwumasy. Samochód ma przejechane 170000km (przebieg oryginalny) i w razie "W" na co mam zwrócic uwagę (jakie są objawy)? Nadmienię ,że wcześniej jeździłem benzyniakami i nie mam doświadczenia co do diesli.
|
170 kkm to jeszcze całkiem niewielki przebieg, w.g. mnie.
Co do dwumasy, to objawy są generalnie takie: telepanie przy wyłączaniu silnika, wyraźne hałasy po puszczeniu sprzęgła na luzie, stuki przy gwałtownych zmianach obciążenia silnika, tak jak napisałem powyżej (to akurat może być też prawa półoś wewnętrzna - koszt 1200 + wymiana ok. 150). W skrajnych przypadkach silne wibracje przenoszące się na nadwozie gdy auto pracuje na luzie. Kompletne sprzęgło + koło zamachowe Sachs do silnika AUY to ok. 1700 zł + wymiana pewnie z 500, więc nie jest to już taka droga sprawa.