Odp: Pytanie o alternatywny (do zalecanego) OLEJ silnikowy
Glenroy, możesz rozwinąć myśl: "oleju nie powino się dobierać na podstawie klasy lepkości bo nie rzadko okazuje się że 10W-40 ma lepsze właściwości smarujące niż 5W-30 czy 0W-30"? To pewnie jakieś przejęzyczenie. Jak nie na podstawie klasy, to niby jak dobierać olej? Wstaw tego linka, bo może być ciekawy:-)
Jeżeli chodzi o olej, temat już poruszany poraz N-ty - a admin nie grzmi!!! Ford zaleca swoją Formula 5W30 i jeszcze w ofercie mają ten specyfik SD czy jakoś tak. Ford zaleca ten olej, bowiem...jest to olej oszczędzający paliwo, a nie oszukujmy się teraz na rynku samochodowym jest batalia o spalanie i ekologię :-), co nam użytkownikom odbija się czkawką niestety. Olej ten jest najniższej klasy A1/B1 i ja traktuję go porównywalnie z Kujawskim, chociaż ludzie go używają i ...chwalą. Myślę, że LOTOS jest porównywalny, jak nie lepszy :-) Ciekawostka, Citroen i Peugeot do swoich Diesli używają Total`a 5W40, a przecież to ten sam silnik co w Fordach i olej ten jest o DWIE KLASY LEPSZY!!! - czytaj droższy nieco:-)
Jeżeli chodzi o DPFy, to do nich jest olej z literką C (chyba C1 czy jakoś tak) i to jest olej niskopopiołowy, który jest do nich zalecany. Oczywiście, Ford... zaleca i do DPFa swój zajefajny Fomrula 5W30. Kolega, który zaczął wątek ma 1.8 Fordowski sprzęt, zatem DPFa brak i problemu w tym kierunku.
Jeżeli chodzi o to, że 5W40 jest lepszy do Turbin niż 5W30...:-) he he he, to wszystko zależy na jakim kontynecie się jeździ. U nas generalnie wystarcza 30, ale ostatnie upały pokazują, że warto wrzucić 40tkę.
Co do syntetyków, to faktycznie full syntetyk ciężko spotkać. Właśnie Motul, Texaco i jeszcze ktoś robi taki full, a na wszystkich innych pisze... full syntetic technology, a co to oznacza, to ciężko stwierdzić:-)
Teraz odpowiedź na pytanie co lać. Generalnie do 1.8, wszystko co do diesla Mobil, Castrol, Total - wszystko będzie OK. Odpowiednio wysoka klasa (jeżeli ci zależy na Twoim silniku:-) ) i ogień. Nie ma co się zastanawiać. Silnik jak to silnik, patrzy tylko, aby to było czyste=często zmieniane.
BTW tą specyfikację Forda to o kant...stołu rozbić :-)
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
Ostatnio edytowane przez maureliusz ; 21-08-2010 o 21:30
|