View Single Post
Stary 21-07-2010, 22:05   #38
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: Odma – mit, czy przekleństwo w TDCI {opis}

Cytat:
Napisał Polarny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
http://allegro.pl/item1050038428_zbi...ilterkiem.html http://allegro.pl/item1030379431_oil...olot_nowy.html http://allegro.pl/item1058147391_zbi...ing_3_kol.html Ten pierwszy pokazuje zasadę działania, która jest praktycznie bliska temu o co mi chodziło. Tylko drogie to cholerstwo.
Tylko, że te zbiorniczki są bardzo mało efektywne, bo pary oleju po prostu nieskoordynowanie sobie fruwają aż wylecą (nieco zubożone).
Poprawnie rzecz winna działać na zasadzie "cyklonu". Jest to separator odśrodkowy gdzie powietrze (a. inny gaz) wlatuje na ściankę walca pionowego po stycznej i ruchem wirowym ocierając się o ściankę wytraca zanieczyszczenia zsuwające się w dół. Oczyszczone powietrze wylatuje centralnie przez górne wieko.

Najprostszym cyklonem odpylającym jest "wyłapywacz" pyłu drzewnego w przetwórstwie drzewnym - piszę bo ten łatwo w tartakach zobaczyć.

Problemem pozostaje fakt, że cyklony są efektywne gdy jest odpowiednia prędkość na wlocie a więc ciśnienie dolotu.
Nie wiem jak sprawa zadziałała by w silniku ale podaję "Konstruktorom" szanownym do zbadania. Rzecz jest bardzo efektywna jako separator par wody i oleju w sprężarkach wysokociśnieniowych - tych "nurkowych też. Osobiście zbudowałem kilka takich dla sprężarek niskociśnieniowych i spełniały zadanie - znaczy nie puszczały drobin oleju lub wody na pistolet lakierniczy pomimo braku jakiegokolwiek filtra za tłokami.

Przepraszam za bazgroły w załączniku - chciałem szybko a nie bardzo w grafice ...
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg cyklon.jpg (48.6 KB, 341 wyświetleń)
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem