Cytat:
jak moze byc za suchy olej napedowy - z tego co ja sie orientuje to te lepsze oleje maja troszke podniesiona liczbe cetanową (chyba o 4 cetany) paliwo jest uszlachetnione ,ale czy wysuszone?? - jak by tak te paliwa zacieraly wtryski pompy i silniki to bylby to zloty interes - nic tylko sadzic sie z producentami - moje auto by sie zacieralo conajmniuej 2 razy w tygodniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - moze sie wypowie jakis chemik i powie konkretnie jak to jest z tymi paliwami- czy suche czy mokre czy jakie tam
pozdro
|
Po pierwsze nikt tu nie mówi o tym, że tzw "lepsze" ON zatrze Ci silnik czy wtryski.
Po drugie radzę trochę poczytać tu i ówdzie (nie będę pokazywał gdzie, jest tego mnóstwo w necie) na temat paliw i się zleksza doszkolić to zrozumiesz co znaczy "za suche".
Po trzecie kiedyś w jakiejś gazecie moto (nie pamietam w której) przerowadzili szczególowy test osiagów i zużycia paliwa "normalnego" i tego niby lepszego. Były to Verva, v-power, bp i chyba jeszcze jakaś. Otóż różnice w wynikach były na poziomie błedu pomiarów. Czyli nie było różnic. Nie dajcie sie naciagać... Większa liczba cetanowa powoduje to, że podczas kompresji mieszanka łatwej i chetniej się zapala, silnik trochę ciszej pracuje. Ponadto lepsze spalanie oznacza większą temperaturę silnika co nie sprzyja uszczelkom.
Reasumując dopłacanie do "lepszych" paliw nie ma większego sensu ekonomicznego.