Temat: [Mondeo 2000-2007] jaki ON do TDCI 2.0 130KM
View Single Post
Stary 11-05-2010, 12:11   #16
Yarro
ford::beginner
 
Avatar Yarro
 
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Radlin woj. śląskie
Model: Mondeo FUTURA
Silnik: DuratorQ TDCi 130
Rocznik: 2004
Postów: 45
Domyślnie Odp: jaki ON do TDCI 2.0 130KM

Cytat:
Napisał lackyy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak moze byc za suchy olej napedowy - z tego co ja sie orientuje to te lepsze oleje maja troszke podniesiona liczbe cetanową (chyba o 4 cetany) paliwo jest uszlachetnione ,ale czy wysuszone?? - jak by tak te paliwa zacieraly wtryski pompy i silniki to bylby to zloty interes - nic tylko sadzic sie z producentami - moje auto by sie zacieralo conajmniuej 2 razy w tygodniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - moze sie wypowie jakis chemik i powie konkretnie jak to jest z tymi paliwami- czy suche czy mokre czy jakie tam
pozdro
Po pierwsze nikt tu nie mówi o tym, że tzw "lepsze" ON zatrze Ci silnik czy wtryski. Po drugie radzę trochę poczytać tu i ówdzie (nie będę pokazywał gdzie, jest tego mnóstwo w necie) na temat paliw i się zleksza doszkolić to zrozumiesz co znaczy "za suche". Po trzecie kiedyś w jakiejś gazecie moto (nie pamietam w której) przerowadzili szczególowy test osiagów i zużycia paliwa "normalnego" i tego niby lepszego. Były to Verva, v-power, bp i chyba jeszcze jakaś. Otóż różnice w wynikach były na poziomie błedu pomiarów. Czyli nie było różnic. Nie dajcie sie naciagać... Większa liczba cetanowa powoduje to, że podczas kompresji mieszanka łatwej i chetniej się zapala, silnik trochę ciszej pracuje. Ponadto lepsze spalanie oznacza większą temperaturę silnika co nie sprzyja uszczelkom.

Reasumując dopłacanie do "lepszych" paliw nie ma większego sensu ekonomicznego.
Yarro jest offline   Odpowiedź z Cytatem